הצנזורה בעד עיסקת שליט

| 19 בנובמבר 2009

אין לי מושג מתי תובא עסקת שליט לקבינט, אבל אני מוכן לשער איך היתה מצביעה הצנזורית הראשית, סימה וואקנין-גיל, לו הייתה ניתנת לה זכות הצבעה. בעד ובגדול. זכותה. סליחה. ממש לא. כאדם, היא יכולה לתמוך במה שבא לה. כצנזורית, אסור לה להפעיל את הצנזורה כדי לקדם או לסכל את העיסקה. תפקידה של הצנזורה הוא לפסול פרסומים שיכולים לפגוע בסבירות גבוהה בבטחון המדינה. תפקידה הוא לא למנוע פרסומים שיכולים, לדעתה, לפגוע בעיסקה. הצנזורה פוסלת הרבה ידיעות בנושא שליט, שאינן קשורות בכלל לבטחון המדינה ומשאירה אותנו חשופים לאינפורמציה כמעט אך ורק מכלי תקשורת ערביים, כלי תקשורת שחלקם כבר שיחררו את שליט מזמן.

האם ביצוע עסקת שליט תורם לבטחון המדינה?

אולי כן ואולי לא, אבל זו ממש לא שאלה שהצנזורה יכולה לתת לה תשובה. ההיפך. היא צריכה להכיר בכך שזה לא תפקידה לחסום פרסומים שעלולים לפגוע בעיסקה. הצנזורה אינה אמורה להיות גורם מבצע של רצונות ראש הממשלה ושר הבטחון. ברור שהיא צריכה להיות קשובה לרצונותיהם, אבל עם כל הקושי האנושי יש מקרים בהם היא צריכה להגיד להם – לא יכולים לעזור. מצטערים.

העובדה שלא מעט מידע ממקורות ישראליים נחסם לפרסום, עוזרת לגייס תמיכה ציבורית לעיסקה, תמיכה שאנחנו עלולים להצטער עליה בעתיד (כידוע, אני מתנגד לעיסקה בתוואי הנוכחי שלה).  

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.