שרון רוצה להרגיז את מרכז הליכוד

| 6 בינואר 2004

הנה הדרך הנכונה לפצח את מרכז הליכוד (ותודה לאריאל שרון ולימור לבנת) – הרגז אותם, עצבן אותם, הילחם בהם. כמה צעקות של הפייגלינים יהפכו אותך לאקדוחן האמיץ ביותר בעיר.

לא פלא שאריאל שרון לא אהב אתמול את הניסיון של ישראל כץ לעזור לו. "אתם יכולים להניף את הניירות", הוא אמר כששר החקלאות ניסה לעזור לו. אפשר היה ממש לדמיין איך שרון מסיים את המשפט הזה בלב. שרון רצה את קריאות הבוז והשלטים. הוא רצה לשכפל את המודל המוצלח של רכישת פופולאריות על גבו של הגוף הכי מושמץ במדינת ישראל – מרכז הליכוד.

לאורך כל נאומו של שרון אפשר היה לראות את ניסיונות ההתגרות. זה היה כמעט שקוף מדי. על כוונתו לפנות יישובים חזר שרון 3 פעמים, למקרה שאיזה פייגלין לוקה בבעיות שמיעה. לעומת זאת, שרון "שכח" את הרמיזה החדה שלו מנאום הרצליה על כוונתו לספח חלק מהשטחים. זה לא פלא ששרון נפנף שוב ושוב במקל השמאלני והשאיר בבית את הגזר הימני. ראש הממשלה פשוט פיצח את הקוד הגנטי של מרכז הליכוד.

יש שני סוגי בכירים בליכוד. רוב השרים, ובעיקר סילבן שלום ודני נווה, בטוחים שקידומם האישי תלוי בחברי מרכז הליכוד. הבכירים הללו מעדיפים להתאבד לפני שהם ירגיזו את חברי המרכז. רוב הזמן הם עסוקים בלנסות לרצות אותם, שלא לומר להתחנף אליהם. ויש גם קבוצה קטנה שפועלת אחרת.

לא פלא שלימור לבנת בחרה לאוורר את דעותיה על  ניסיון ההשתלטות על הליכוד ערב לפני ועידת הליכוד. לבנת, כמו גם מאיר שטרית, אריאל שרון ואהוד אולמרט הבינו את הפרינציפ. זה לא רק שהציבור והתקשורת אוהבים אותך הרבה יותר אם אתה מתעמת עם המרכז. זה הרבה יותר מזה. בסופו של יום חברי מרכז הליכוד מעריכים אותך הרבה יותר אם אתה לא מתמסר להם. אל תתרשמו מכמה צעקנים פה ושם. גם סילבן שלום הודה באחרונה, בשיחות עם חברי מרכז, שההתבטאויות 'השמאלניות' של אולמרט קידמו אותו במרוץ על הירושה. לא מדובר (רק) ביחסי סאדו-מאזו שמנהלים חברי המרכז על נבחריהם. זה הרבה יותר עמוק מזה.

אתמול דנה ועידת הליכוד במאות רבות של תיקונים לחוקת הליכוד, שהציעו חברי המרכז. יש שם מכל טוב, אפילו הצעה לחרם דיפלומטי על ארה"ב עד שיונתן "אחינו" פולארד ישוחרר מכלאו (ראש הממשלה ושר החוץ מקבלים פטור. הם יוכלו להמשיך לבקר בארה"ב). המכנה המשותף מאוד ברור. עוד, עוד כוח למרכז הליכוד. רוב החברים שבאו הלכו עם מדבקות על החולצה. "להחזיר את הכוח למרכז". אתם מבינים, הגוף הוולונטרי החזק ביותר בארץ רוצה עוד כוח. זה בדיוק מה שהבינו אולמרט, לבנת ושרון. בסופו של יום, חברי המרכז האלו יבחרו במי שייתן להם עוד כוח ובאופן פרדוכסלי מי שיכול לתת להם עוד כוח, עוד שלטון זה דווקא אלו שמתעמתים איתם.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.