האם אבי ניסנקורן הוא בובה של עופר עיני?

| 28 באוקטובר 2014

אתם חייבים לקרוא את הידיעה היום ב"ידיעות" על הסדר הפרישה השערורייתי של עופר עיני.

ידיעות כותב על הסדר הפנסיה של עיני

זה בית ספר ל(אנטי)עיתונאות. נתחיל מהכותרת: "עיני יקבל 19 אלף שקל בחודש". ראיתם עורך שהולך בכותרת עם הסכום הצנוע לכאורה הזה בסכום הזה ולא עם הכותרת "עיני יקבל כ – 3.5 מיליון שקלים מההסתדרות"?  הלאה. בפתיח נאמר ש"מקורביו טוענים כי הוא קופח בהסדר הפנסיה אליו הגיע עם הארגון" ובהמשך נאמר בשם הכתב ש"אף שביכולתו לתבוע את ההסתדרות, עיני לא צפוי לעשות זאת". איזו אבירות מצד עיני. נכון ששיחררתם אנחת רווחה? למי שלא זוכר, איתן כבל טען בעבר בכנס התנועה לחופש המידע ש"ידיעות" גנזו תחקיר נגד עופר עיני, במהלך הבחירות להסתדרות.

הסבר קצר על שערוריית תנאי הפרישה של עיני.

להסתדרות יש הסדר ברור מוגדר לתנאי הפנסיה של נבחרים. כשחיים רמון בא להסתדרות הוא הודיע שנגמרה השערורייה הזאת של פנסיה תקציבית לנבחרי ההסתדרות ועוד בצבירה של 3% לשנה. הנבחרים התקוממו. זה התגלגל למו"מ עם יורשו, עמיר פרץ וב – 2002 נסגר ההסכם. אין יותר פנסיה תקציבית לנבחרים, למעט אלו שכבר נבחרים במשך שמונה שנים לפחות. עיני היה אז בהסתדרות 3 שנים בלבד ולכן, לא זכאי לפנסיה תקציבית. הוא היה אמור לקבל מה שצבר בקופת הפנסיה כשיגיע לגיל פרישה. זהו. לפי זה, עופר עיני היה אמור עוד 12 שנה להתחיל לראות את כספי הפנסיה שהוא צבר. במקום זאת הוא יקבל כל חודש ב – 12 השנים הקרובות קרוב ל – 20 אלף שקלים, או 2.9 מיליון שקלים. אותו עופר עיני שהעביר החלטה בהסתדרת שהצמידה את משכורתו למשכורת שר, לראשונה בתולדות ההסתדרות, הניע מהלך שיהיה שווה לו 3-3.5 מיליון שקלים. מזל שהוא לא תובע.

אגב, ההחלטה מ -2002 קבעה שגם אלו שימשיכו להיות זכאים לפנסיה תקציבית, יעברו לצבירה שנתית של 2% לשנה ולא 3%. איך עיני יקבל 45% ועבד בהסתדרות 15 שנה. למה הוא מקבל 3% לשנה ולא 2%? מזל שהוא הסכים לא לתבוע (לכאורה, מה שקיבל עיני פותח פתח לנבחרים האחרים לדרוש גם צבירה של 3% לשנה).

איך עיני תפר את ההסכם הנדיב? בניגוד למה שהוא מצוטט בידיעה ב"ידיעות", הוא דרש גם דרש מבכירי ההסתדרות, בעודו בתפקיד, את החבילה הזאת. הם לא ידעו מה לעשות עם הדרישה של הבוס, שידוע בחוסר סבלנות להתנגדות כלשהי בתוך הארגון. בסוף הוחלט על הרעיון הגאוני. נמנה מישהו. לא סתם הלכו על סטיב אדלר, לשעבר נשיא בית הדין הארצי לעבודה. אדלר אמר עם פרישתו בראיון ל"גלובס" ש"הכרתי הרבה ממנהיגי העבודה בארץ במשך השנים ולדעתי, עופר עיני הוא המנהיג האפקטיבי ביותר…ההסתדרות הייתה במצב חלש כשהוא נכנס לתפקיד והוא הצליח לחזק אותה מאוד". עיני גם ערך לכבוד אדלר טקס פרידה מיוחד בבניין ההסתדרות.

באופן די מביך, אדלר מסרב לפרסם את חות הדעת שלו וההסתדרות של אבי ניסנקורן מסרבת לפרסם את החלטתה. במשך שבועות ניסיתי לשכנע את דובר ההסתדרות שזה עניין ציבורי, שתנאי הפנסיה של עופר עיני ומיליוני שקלים שתשלם ההסתדרות הם לא העסק הפרטי של ניסנקורן. לשווא. הם גם סרבו לאשר את הפרטים שפרסמתי ואישרו אותם רק מאוחר בערב בצורה מכובסת. אגב, בתגובה שהם כן העבירו נכתב שהנהגת ההסתדרות החליטה למנות את אדלר. האם הנהגת ההסתדרות גם נדרשה לאשר את המלצותיו של אדלר? האם מישהו מחבריה ראה אותם? או שניסנקורן, אסיר התודה, שמונה על ידי עיני, פשוט העביר את חות הדעת לגזברות.

חזרה לידיעה ב"ידיעות". איך ההסתדרות נימקה את הטיעון המופרך שתנאי הפרישה של עיני לא מוסדרים. הנה: "במקרה של עיני קשה להשוות לפורשים קודמים. עד כה ראשי ההסתדרות כיהנו כחברי כנסת במקביל לתפקידם בארגון, כך עם חיים רמון וגם עם עמיר פרץ", ועכשיו רגע השיא של הכתבה "רק יו"ר הסתדרות אחד בעבר לא היה חבר כנסת – חיים הברפלד, אולם תנאי פרישתו נקבעו מזמן, לפני שהיו נהוגים תנאי הפנסיה של ימינו". צריך לקרוא שוב כדי לתפוס את רמת הנכלוליות. מסתבר שיש תקדים ליו"ר פורש (לא שמעמדו של יו"ר, על פי חוקת ההסתדרות, אמור להיות שונה בכלל ממעמד הנבחרים האחרים) אבל לא רוצים להשוות אליו אז אומרים שפעם לא היו חזירים כמו היום. לא ייאמן.

אגב, גם שאר מרכיבי מצנח הזהב מוזרים. אני מבין שמדובר על פדיון 87 ימי חופשה. ראשית, לפי הבנתי, הנהלים בהסתדרות לגבי נבחריה מתירים פדיון של מקסימום 64 ימי חופשה. שנית, איך עיני הגיע לשמונים ומשהו ימי חופשה? האיש היה בחופש בלי סוף. מספר הנסיעות שלו לחו"ל הוא בלתי נתפס. היו כמה משברי עבודה, שכול המשק חיכה שעיני יחזור מחופשה כזאת או אחרת. בכול זאת, הוא הצליח לצבור למעלה מ – 80 ימי חופשה. סחתיין.

ההסתדרות גם החליטה לשלם לעיני 9 חודשי הסתגלות, שכר מלא ורכב. זה שווה לעיני כ – 400-500 אלף שקלים. הכללים בהסתדרות, למיטב ידיעתי, הן שחופשת הסתגלות לנבחרים היא 3 חודשים ובמקרים מסוימים 6 חודשים. למה עיני קיבל יותר? כי הןוא יכול ולמה הוא יכול, כי יורשו, אבי ניסנקורן, שהוא, כנראה, אדם טוב במובן החלש של המילה, פשוט לא מעז להתנגד למיטיבו. ניסנקורן השאיר את בני עיני, אחיו של עופר, כמנהל הסיעה שלו בהסתדרות. הסיפורים שזורמים מההסתדרות הם שבני עיני שולט בלא מעט ממה שקורה בסביבה של היו"ר החדש. יתרה מזאת, עיני שתל אצל ניסנקורן את ראש המטה שלו, קובי טריפטו, בתפקיד החשוב של מנכ"ל הסתדרות. טריפטו נחשב לחייל הנאמן ביותר של עיני. ניסנקורן גם לא מעז לגעת בבת הזוג של עיני, רווית דום, שמכהנת כמנכ"ל רשת החינוך "עמל", למרות שהסיפורים שיוצאים מ"עמל", מצדיקים, בלשון המעטה את הזזתה. תוסיפו לזה את שתיקתו המביכה של ניסנקורן בסיפור של עיני ובנק דיסקונט ותקבלו יו"ר הסתדרות חדש, שנראה כמו הבובה של עופר עיני.

תגובות

תגובות

13 thoughts on “האם אבי ניסנקורן הוא בובה של עופר עיני?

  1. ג'ו

    "מנהיג פועלים" עלק…
    נציג ההון-שלטון.
    צריך לחוקק חוק נגד פנסיה תקציבית. המשמעות של פנסיה תקציבית היא שמי שמעניק אותה הוא לא זה שמשלם אותה. זו הסיבה שתקציב הביטחון כל-כך מנופח. נתנו תנאים מפליגים ע"ח התקציב העתידי של משרד הביטחון ועכשיו נתח ענק מתקציב הביטחון בא לכסות על התחייבויות הפנסיה.

  2. raphael.schutz@gmail.com'סנטו רוחו

    מרתיח רביב. תודה שאתה לא מניח לנושאים החשובים האלה, אולי מישהו יעשה עם זה משהו – לא תולה בזה הרבה תקוות.
    ולג'ו שהגיב מעלי – אני בן 57. נכנסתי לעבוד במשרד ממשלתי (לא בטחון) בגיל 27 עם תואר שני. בעוד כעשר שנים אפרוש (אם גיל הפנסיה לא ישונה) ואז אקבל פנסיה תקציבית שגובהה 70 אחוז מגובה בסיס השכר במשכורת האחרונה שלי. אם הייתי היום בן 67 ובוותק של ארבעים שנים (מה שיקרה בעוד עשר שנים) הסכום החודשי שהייתי מקבל היה בערך 18 אלף ש"ח. לא סכום נמוך אבל ודאי שגם לא בוננזה מטורפת. תראה ג'ו – לפני 30 שנים הייתי צריך להחליט אם אני מעדיף ביטחון תעסוקתי ומשכורת צנועה או פחות ביטחון וסיכוי למשכורת גבוהה הרבה יותר. את ההחלטה קיבלתי בהתבסס על הנתונים שהתקימו באותו זמן. עכשיו אתה מציע לחתוך אותי ועוד אלפים כמוני כשאנחנו נמצאים בשלב מאוחר מכדי שנוכל להתאים את עצמנו לשינוי. זה לא הוגן. גם לי יש ביקורת על התנאים במערכת הביטחון ובמוקדי שומן אחרים – המשכורת שלי נמוכה משלהם ואני לא פורש בגיל 45-50 כמו שנהוג בחלק מהמקומות האלה. בקיצור – ההצעה שלך לביטול הפנסיה התקציבית כבר אומצה לגבי כל מי שמצטרף למרבית משרדי הממשלה מאז 1994 ומה שאתה מציע, לבטלה כליל, גורף מדי וכאמור לא הוגן.

  3. כלכלן

    כל השחיתות בפנסיות של הצבא, ההסתדרות, המגזר הציבורי והחברות הממשלתיות יכול להיפתר במהלך אחד.
    הפתרון היחיד הוא לחוקק "חוק פנסיה לאומי אחיד" שאלו הם עקרונותיו:
    1. ביטול קבלת פנסיה ושכר במקביל מגופים שונים של המדינה – לא יכול להיות שבוגי מקבל שכר כשר ביטחון ופנסיה כרמטכ"ל.
    2. גיל פרישה מינימלי אחיד בכלל המשק שיקבע ע"י הכנסת (לדוגמא 65) – גברים, נשים, נגדים, שוטרים, קצינים, שופטים, רופאים, מרצים, טייסים וצוללנים. מי שרוצה להישאר לעבוד אחרי גיל הפרישה הזה מוזמן. לוחמי צה"ל יעברו לתפקידים עורפיים.
    3. צבירת אחוזי פנסיה של 2% בשנה לכלל העובדים במשק – התיקון הזה צריך להיות רטרואקטיבי. אין 3% או 4%. כולם שווים.
    4. הפרשה של המועסק לפנסיה של 5.5% מהשכר – גם לעובדים הותיקים שבפנסיה תקציבית. אם בפנסיה צוברת משלמים אין סיבה שבתקציבית לא ישלמו.
    5. השכר הקובע הוא ממוצע משוקלל של כלל המשכורות – לא לפי השכר האחרון כפי שמקובל בפנסיה התקציבית.
    6. אין תוספות לאחוזי צבירה – לא 5% מענק הרמטכ"ל או המפכ"ל ולא אחוזים בגין שירות החובה. בטח שלא השערורייה שהלכה עם נחמן שי שמקבל פנסיה מלאה על 3 שנים בקבע.

    ברגע שיחוקקו את החוק הזה יחסכו מיליארדי שקלים בשנה למדינה. מקומות עבודה אטרקטיביים בשירות המדינה יתפנו לצעירים. מדד השיוויון בחלוקת ההכנסות יעלה פלאים. רכישת הדירות המטורפות של פנסיונרים מהצבא שעובדים במקומות נוספים תיפסק.

  4. arie17@netvision.net.il'אריה

    מי שקרוב לצלחת – אוכל יותר, יותר טוב, יותר הרבה.
    עופר עיני לא לבד.
    אני בטוח שיש עוד רבים כמוהו, חוגגים על חשבון הקופה הציבורית.

  5. goli61@gmail.com'פרח שחור

    רביב, אתה עושה עבודת חשובה ביותר ואתה כבר יודע את זה…
    אז רק למיקרה שיש לך מחשבות שניות שמחלישות את הרוח במיפרשיך, אני רוצה להגיד לך כל הכבוד ואנא המשך בעבודתך החשובה. אם יום אחד תקבל תביעת "שקשוקה" אישית, אתה לא לבד!! יש מאחוריך אלפים רבים שאוהבים את ארצנו ורוצים לתקן את הטעון תיקון וביום פקודה נעמוד מאחוריך. הבטחה.

  6. sss@lil.net'סליל

    במדינה רבע-מתוקנת זה לא היה פוסט בבלוג אלא כותרת ראשית אדומה בכל העיתונים

  7. dovherzog@gmail.com'דב

    עופר עיני לא לבד. כל היושבים בתפקידי ניהול בכירים (בכל ענפי המשק והשלטון) מסדרים לעצמם תנאים טובים כאלה- כמו שאני אומר כל הזמן: "השלטון משחית"!! החכמה של עיני שהוא הולך הלאה להרוויח במקומות נוספים אבל לא עוזב את מקומו הקודם ע"י כך שהוא משאיר את חייליו לעשות את מלחמתו ולא לתת לפגוע בו!!

  8. יניבלו

    לחשוף שחיתות בהסתדרות, זה כמו לחשוף גזענות סהנא חי. קל מדי, פופוליזטי משי ולא אפקטיבי.

  9. x

    כל הכבוד רביב, אתה כ"כ צודק ועושה עבודה מדהימה, אך תסביר בבקשה מדוע מאפשרים זאת? אין דין ואין דיין?

  10. גימלאי

    שום דבר כבר לא מפתיע בהסתדרות. כל העובדים בבנין בארלוזורוב,וגם הפנסיונרים של הבית,כולנו יחד וכל אחד לחוד, יודעים יותר ממה שאתה רביב החביב או דה מארקר -טל חרותי- כותבים. רק שפוחדים וחוששים למקום עבודתם או מפגיעה בפנסיה .אם רק יפתחו הפיות- המדינה תכחיל. ממש כחול ואדום.
    ניסנקורן בובה?- מה רציתם? הביאו אותו מכלום, עשו ממנו מלך- שמלה לך קצין תהיה לנו בתנאי שתשמור על הבית ושנמשיך ליהנות ולינוק מהצינור. הוא אדם חביב וישר, אמנם קצת הפיפי עולה לו לפעמים לראש,אבל הוא מנוסה בכל השטיקים והטריקים שנעשו בבית שלו בעשרות השנים שעברו, יודע שללא עיני אף אחד לא היה סופר אותו- אז מה רוצים ממנו? לפחות הוא נאמן ככל יכולתו ולא בוגד סדרתי
    (במיטיבו פרץ עמיר ובאשת חיקו הראשונה ) כמו עופר עיני. יתחיל לזוז בכיוון הלא נכון- ויעוף החוצה. הוא מנסה לסייע לעובדים, הועדים הגדולים אוכלים אותו לארוחת בוקר כל יום, עושה פופאי ומנסה לשחק אותה.הולך בין הטיפות. אין מזמן איגודים מקצועיים, יש רק פקידים נאמנים או אנשים אמונים שעושים רצון ממנם, מחוייבים למיטיבם,אין אגף לאיגוד מקצועי- חוסל בדממה על ידי עופר עיני- שמינה עצמו לראש האגף ומנע כל פעילות בו. הוא המבין הגדול- וראו לאן הגענו. עד היום. רק הלשכה של היו"ר מתפקדת מזה שמונה שנים כמפעילה ריכוזית, עד היום, בדיוק כמו ברוסיה הסובייטית (רק שפוטין אישיות רצינית ולא עכבר ביבין ), מאוכלסת באוכלי לחם חסד צעירים (קוראים להם להקת המעודדים) שחייבים את לחמם למיטיבם ונעים מכסא אחד לכסא יותר מרופד.ממש תזמורת בצורת עם כלים מתחלפים,העיקר הנאמנות האישית. חבר שומר על חבר. רק כעת מתחילים להבין מה התרחש בבית מאז נבחר עיני ומינה את …..לראש לשכתו- מהלך מחוכם של השתלטות יחיד על הבית שנמשך שמונה שנים, לאט לאט.עד הפנסיה הבטוחה.ראש גדול.ועוד לא נגמר.
    הבעיה היא לא עם ניסנקורן,הבחור הטוב,המקצועי והישר- וגם לא עם הנהנתנים מהבית הרעוע כולל עיני ואשתו שתפרו לעצמם,זה לזו, ממלכה איתנה – מרופדים בכספי עובדים שמזיעת אפם שולחים כסף להסתדרות כל חודש, אחוז אחד.על האגורות האלה בנויים כל החנטרישים כמו עופר עיני ומצופריו. הזוג המלכותי לפחות לא אסף נעליים למאותיהם רק קנה דירה אחת עם משכנתא אדירה,לשים את הראש. ידעו יפה לתכנן את עתידם.
    יותר נכון, הבעיה היא עם השומרים שנרדמו או הורדמו בשמירה או בכלל לא רצו לראות.וידעו למה.
    האיתן כבלים שיכולים להביא לזעזועים בבית – שותקים או פועים ביללה קלה כל אימת שמתפרסם משהו בתקשורת- ונעלמים לשחר הכנסת ולא נושע כי בא אל קרבם. למה לא ידעו? איפה הם כשצריך אותם? הם סיעה גדולה, לא? יש או אין להם אחריות ציבורית?
    יש בעיה קשה עם אמינותו של חיים כץ שנותן יד לכל מה שנעשה בבית- והוא יודע על פל פיפס ממה שמתרחש, יש לו שם שפיונים בשכר גבוה ולהם נתפר תפקיד דמה ,כולל רכב צמוד. וחיים שותק בדממה זועקת.
    יש לנו בעיה עם היועץ המשפטי לממשלה והאחראי אצלו על חקיקת עבודה שלא מתחילים אפילו לחשוב בכיוון חקירת כל מה שנעשה בכספי העובדים ולא יוזמים בדיקה או אף חקירה יסודית על כל ההכנסות וההוצאות בתקציבי ההסתדרות בעשר שנים אחרונות,
    יש בעיה עם נפתלי בנט ואנשיו /פקידיו שנותנים יד בשתיקה לכל מה שקשור לארגון הרקוב הזה, יודעים ושותקים ויודעים למה.
    יש בעיה עם ראשי התעשייה ושאר הארגונים של המגזר העסקי שכל השנים מלקקים את הישבן להסתדרות,כעת עשו לעופר עיני חגיגת פרידה מחבקת ומבחילה, יודעים בכל יום כל מה שנעשה בבית מולם- ושותקים כי הם נהנים מאד מהמצב הנוכחי. הסתדרות משותקת במגזר העסקי זה נהדר למעסיקים.
    וכמובן יש בעיה עם מבקר המדינה שמעולם לא נכנס לביקורת על כל מה שנעשה במוסד הדו מהותי הרקוב הזה,גוף שמחוייב בחובות ציבוריות כולל תקנת הציבור על כל המשתמע מכך- ושותק. למה קק"ל כן וההסתדרות לא? קק"ל זה כספים של יהודי חו"ל והעברות ממשלתיות , שם סוף סוף רואים את תחילת קץ הבלגן.
    כל שכן – ההסתדרות חייבים לבקר אותה מבפנים ומהיסוד- היא הרי מבוססת רק על יניקת כספי העובדים בישראל, שמעבירים לה כל הדפוקים ברמת השכר הנמוכה והבינונית שחל עליהם הסכם קיבוצי כלשהוא – כל חודש,בכוח החוק שמכיר בהסכמים קיבוציים וצווי הרחבה שחלקם מזמן עבר זמנם, לא תקפים ופג תוקפם, ללא וולונטריות מינימלית של הסכמה מצד כל עובד – על זה שותקים גורמי הממשל? זו מדינה מתוקנת? זה משרד המשפטים? ציפי ליבני, ישרת הדרך שהובילה בעבר לשינויים חיוביים לשמירת נקיון המרחב הציבורי- למה נאלמת דום? לא מענין אותך שלוקחים ממליוני עובדים אחוז אחד משכרם – עבור מה?
    מי בכלל שאל אי פעם את העובד אישית האם הוא מסכים שינכו ממשכורתו כל חודש סכום של אחוז אחד ויעבירו למוסד 'כאילו' וולונטרי – שישתמש בכספים גם עבור פרנסת ראשיו, כולל חלוקת פנסיה אדירה למי שעמד בראשו וארגן לו פרישה כדאית? ? זה שמירה על עקרונות המשפט החוקתי? מסתמכים על הסכמה קיבוצית של שני צדדים אינטרסנטיים להסכמים קיבוציים כאשר שניהם נהנים כתוצאה מכך,כל אחד, מהטבות כספיות אדירות המסתכמות במליוני שקלים לשנה, ושר הכלכלה מאשר את זה? יודע על זה בכלל? זה נראה לכם ממש חוקתי? בנט, זה נראה לך נורמלי?
    מה עושים עם ארבע מאות מליוני שקלים לשנה המוזרמים מהעובדים להסתדרות כל שנה על יד המגזר הציבורי והעסקי ורק בכוח החוק? מחלקים פנסיות? מפרנסים אלף פקידים שבחלקם הגדול,במיוחד מאז ימי פרץ עמיר, אינם מייצרים כל תפוקה? מישהו בכלל ראה את מאזן ההסתדרות, מבוקר על ידי רואה חשבון? פורסם אי פעם בציבור? שר הכלכלה, ראית פעם מאזן מלא? שאלת שאלות? הלו כבוד השר, זה ארגון עובדים יציג הנהנה מכספי עובדים- זה לא קק"ל, זה לא חברה פרטית. אתה מייצג את הציבור – איפה אתה? שם מאשרים אחת לשנה במוסד הארכאי הקרוי בית הנבחרים פמפלט כללי , עם מספרים כלליים, אין במאשרים נציגי המפלגות הפוליטיות מישהו שמבין בכלל מה מסתתר מאחורי המספרים הכלליים,הרוב נסתר על הנגלה,לא מגלים למי מעבירים כספים וכמה, כך מנהלים ארגון ציבורי המשתמש בכספי אזרחי המדינה? בנט, התענינת פעם מה עושים שם בכספים? מה, אתה לא יכול לקבל נתונים מארגון יציג? זה היעוץ שקיבלת מפקידיך? זרוק אותם הצידה וקח חוות דעת אוביקטיבית ממקצוען בלתי תלוי באקדמיה. תגלה שסידרו אותך. שקיפות וחובת נאמנות הם כלל ראשון במשפט הציבורי. אתה האחראי על פי החוק- וחובתך, לא זכותך, להעלות את הכל על השולחן.העובדים בישראל מחכים לך שתתחיל לעבוד.

    רביב, למה לא מוגשת תביעה לגילוי פומבי של המסמך השערורייתי של הנשיא בדימוס אדלר? זה מסמך ציבורי שכל חבר ההסתדרות חייב לקבל אותו,לפחות אם ביקש. חייב- לפי החוק. זה שמסתירים- זו עבירה על דיני העמותות וזה חל גם על אגודה עותומנית שלא נועדה להסתרת מאזנים כספיים בבויידן. זו חובה ציבורית מהמעלה הראשונה- אפילו מסיבת כבוד העובד וחירותו האישית. זה כבר לא ענין של חופש המידע, זו חבות הנובעת ממשפט העבודה.עובדים שמממנים ארגון לא זכאים לדעת מה הארגון עושה בכספיהם? לא צריך לתת להם הסבר למה עובד שהשתכר 40000 שח לחודש במשך שמונה שנים יוצא עם 3.5 מליון ש"ח? אגב, זה ממש דומה לסכום שהאוצר אישר לנהנתני שוק ההון- מענין, לא? עגול מאד.
    איך נעשה הקסים קסם הזה? ציק צק, החלטת שופט בדימוס- וביצוע. לא שערורייה בפני עצמה? אין בית נבחרים, אין עוד שותפים/מפלגות שצריך לשאול דעתם ואישורם? יש רק סיעת עוגנים הגדולה שאחיו של עיני שולט בה ביד רמה והמפלגות השותפות בה מקבלות 15 מליוני שח בשנה מכספי העובדים המסכנים? (מה לכל הרוחות הם עושים עם כסף זה?) זה ארגון נורמלי? אין ועדת תקציב ציבורית וגלויה ואין ביקורת?? מה זה פה, רוסיה? בלרוס?
    מה קרה כאן? יועץ משפטי של הבית ,שמונה על ידי הבכיר, ראש הפרמידה, כותב חוות דעת על כספי פרישה המגיעים לבכיר שמינה אותו,מעביר את הצעתו לשופט חיצוני, האחרון מאשר- והופ,זהו? מה חשבתם, שהיועץ המשפטי של הבית היה עצמאי? עם שיקול דעת לענין? התייעץ עם רואה חשבון חיצוני? האם זה לא דומה או מזכיר לכם את חוות הדעת שפקדי הבית הנאמנים,הנתונים למרות עופר עיני, נתנו להכשרת שינוי התקנון כך שניסנקורן יתמנה יחיד- בהמלצת עיני? מי חיבר בועדת תקנון את נוסח השינוי- ניחשתם, מי בישל כל כל ההליך- ניחשתם, מי הם חברי ועדת התקנון-ניחשתם, מי היה מאחורי הקלעים- – ניחשתם,מה הוחלט בסוף ההליך? ניחשתם. מה רציתם- שיהיה אחרת? מישהו העיז או מעיז בבית ממנו הוא מתפרנס לזמזם משהו שלא במסלול הנכון? ראו ערך מורוזובסקי. היו היה ועף תוך לילה. ממש כמו שקרה בימים ההם מאחורי מסך הברזל- שקרס בקול דממה דקה. פיטורין, החלפת מנעול החדר, הביתה בשמחה קטנה, ציק צק- בים בם. והרכבת המשיכה ואין פוצה פה ומצפצף.ממש גבריות מצואיסטית בהתגלמותה. פופאי הענק ניצח. ספיידרמן ניצח את צב הנינג'ה – כלשון נכדינו המתוקים.

    מה, לא מתעורר אצלכם זרקור ענק? כך נוהג ארגון שאוסף כסף מהציבור ועושה בו ככל שעולה על רוח המנהיג?

    למה איתן כבל,ראש סיעה גדולה בבית הנבחרים, לא עושה את המינימום שהבטיח לבוחריו? למה חברי כנסת לא מגלים ענין ? למה לא מוגשים הצעות חוק או שאילתות מביכות לשר הכלכלה בכנסת?
    למה בנט מתנהל בצורה שערורייתית בכל מה שקשור לטיפולו בכל נושא יחסי העבודה? ממש לא עושה כלום? מה, הוא לא מבין או לא הסבירו לו את מה שעושים בו ובקודמיו (שהיו אינטרסנטים פוליטיים מובהקים), שימוש ציני (אישור צווי הרחבה) לצורך גביית כספים בחסות החוק, יאהני? הוא לא שמע ולא ידע על הרינונים בכל הכיוונים? הוא עיוור וחירש? עובדיו לא סיפרו לו? לא הראו לו מסמכים? הרימו ידיים?

    למה כולם מגלגלים עיניים לשמיים ומחכים לגודו- איזה שופט אמיץ כמו אורנשטיין או מבקר אמיץ כמו לינדנשטראוס? או עתונאי חוקר נמרץ? הרי בסופו של יום שעוד יבוא- כולם יפקחו עיניים. יגידו- לא ראינו, לא ידענו, לא שמענו. האם כולם מחכים למישהו שיתחיל לענות על האינטרסים הבסיסיים של שלוש מליון עובדים בישראל? למה אף אחד לא רוצה את תפקיד יו"ר ההסתדרות? למה משאירים את העובדים לטרף מפלגות שהעלו עובש?
    לסיכום- הרכבת תמשיך לנוע,הנהנתנים יושבים כעת וצוחקים,אולי גם מקימים חברות סרק לרישום נוסעים לטיסות לירח ולהובלת מי ים אדום לים המלח (בשותפות איתנה עם דומים), רשויות השלטון דוממות,כולם משתפים פעולה ביניהם – שמירת אינטרסים הדדית,העובדים קשי היום ממשיכים להיות דפוקים – ורק רביב דרוקר ודה מארקר מנסים לעשות משהו באמצעות פרסומים, מגרדים את השטח מלמעלה, בקושי מקוששים עובדות- כי היודעים שותקים, ולמעשה כולם יושבים על היציע ומצפים שהמחאה החברתית תגיע גם לתחום השערורייתי של ניהול ההסתדרות ותקציבה.

    אל תתיאשו- לבסוף יהיה שכר לפעולתכם. שימו לב – תמיד הסוף ידוע,כמו בהצגה. הם עוד ישלמו את המחיר, כל העופרים למיניהם,כל הנהנתנים וגסי הרוח,כל הועדים הגדולים המתנהגים בבריונות, הם עוד ישלמו בריבוע את חובם לחברה.הגלגלים מסתובבים,לאט אבל בטוח. כך היה בפרשת דנקנר, בפרשת הולילנד-וכך יהיה בהסתדרות ובכל הנספחים .לאט לאט,עקב בצד עקב. השאלה רק – מתי?

  11. אייל

    כן. ניסנקורן הוא הבובה של עייני. ככה עייני פועל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.