המו"מ עם איראן – הקשוחים מירושלים מול הנאיבי מוושינגטון

| 12 באפריל 2015
הו, גאוני המו״מ מירושלים פשוט לא יכולים להכיל את זה יותר. חבורת הגברים העשויים ללא חת, נתניהו – יעלון – שטייניץ, לא מסוגלים יותר להסתיר את הבוז לנשיא האמריקני הנאיבי. ההנהגה שהביאה לכם את ״המכה הגדולה ביותר שספג החמאס מימיו״, לא מצליחה להבין איך האובמה הזה פשוט לא לומד. הרי הזהרנו אותו כשהוא עשה את העסקה עם אסד על הוצאת הנשק הכימי (טוב, זה במקרה עבד והסיר את אחד האיומים הכי גדולים שהיו עלינו), צעקנו עליו כשהוא עשה את הסכם הביניים עם איראן – נתת להם את 'עסקת המאה', משטר הסנקציות יתרסק, האיראנים יפרו את ההסכם – אבל הוא, פראייר שכמותו, סרב לשמוע (טוב, נו, במקרה גם פה זה הצליח לו, הסנקציות לא קרסו והאיראנים דווקא הקפידו ביישום ההסכם).
אנחנו, הגברים המסוקסים של רחוב בלפור, אנחנו יודעים איך לבלום את הגרעין האיראני. כשעלינו לשלטון ב 2009 הבטחנו שנסכל אחת ולתמיד את האיום הזה ותראו כמה הצלחנו. כשעלינו לשלטון היו לאיראן לא פחות מ 4,000 צנטריפוגות מהדור הישן (הערכת הסוכנות לאנרגיה אטומית, פברואר 2009) והם היו רחוקים שלוש שנים מפצצה, על פי הערכת מחלקת המחקר של מחלקת המדינה.
בשש השנים מאז הראינו להם מה זה. עכשיו יש להם רק 20,000 צנטריפוגות, רבות מהן מהדור החדש והם במרחק של חצי סיבוב בורג מפצצה. חתיכת הישג. ומה הנשיא האמריקני הזה רוצה לתת לנו בסך הכול? עצירה של פרויקט הגרעין כולה ל 13 שנה. אפילו הוא הודה בזה, מטומטם שכמותו. זה שווה משהו? איך אמר נפתלי בנט? זה יום בחייה של אומה!!! מה אגיד לבת שלי, תהה בנט, שכשהיא תגדל, האיראנים יוכלו להשיג פצצה?
אולי תנסה נפתלי להגיד לה שכשאבא שלה היה בקבינט, האיראנים כבר הגיעו למצב שיכולה להיות להם פצצה לא עוד 13 שנה, אלא עוד חודשיים?

למזלנו הרב, אנחנו כבר לא בשנות הארבעים. יש לנו מנהיג חזק. איך אמר המנהיג המאופר שלנו חמש מאות אלף פעם – אנחנו לא צריכים להתחנן יותר לנשיא האמריקני שיפציץ את פסי הרכבת לאושוויץ. כמו דוד בן גוריון בהכרזת המדינה ב 48, הזכיר לנו בנו של ההיסטוריון, כמו לוי אשכול במלחמת ששת הימים ב 67, כמו מנחם בגין בהפצצת הכור העיראקי ב 81, אנחנו לא צריכים להתחשב בממשל האמריקני בעניינים כאלה. עכשיו יש לנו מדינה חזקה, עצמאית. בנינו את הצבא החזק במזרח התיכון, השקענו מיליארדים על מיליארדים על חשבון דיור, רווחה, תחבורה והכול כדי שנוכל בגאווה ובראש מורם ללכת להתחנף למיליארדרים יהודיים, שילחצו על מחוקקים דמוקרטים, שילחצו על הנשיא, שישנה את ההסכם, שאנחנו באמת לא יודעים איך נעצור את הגרעין האיראני בלעדיו.
עובדה שהפעם אפילו מתבוננים שקולים, לא תומכי נתניהו, מסכימים עם ביבי, שזה הסכם גרוע, נוראי (טוב, זה נכון שאין עדיין בכלל הסכם, לא נסגר מתי ואיך יוסרו הסנקציות וגם לא משטר הפיקוח המדויק, אבל אנחנו הרי פרשנים קשוחים, מפוכחים, שמפחדים רק מדבר אחד – שיגידו עלינו, אלוהים ישמור, שאנחנו תמימים).
אם רק היו נותנים לנו, לישראלים הקשוחים, לנהל את המו״מ הזה, היינו מביאים תוצאה אחרת לגמרי. תראו איך נגמרו המשאים ומתנים שלנו בשנים האחרונות. איך קירקסנו את החמאס במו״מ על שחרור גלעד שליט ושחררנו רק אלף מחבלים תמורתו. אם רק אובמה היה מוכן ללמוד מאיתנו. אחד הפרשנים המובילים שלנו, ארי שביט, אפילו חשף את פרצופו האמיתי של הנשיא הרכרוכי הזה. הוא גילה שאובמה אמר באחד מהראיונות שלו שהוא הבטיח שלא יהיה גרעיון איראני ״בזמן כהונתו״. יש עדות חריפה יותר לפשיטת הרגל המוסרית שלו?
רק מכיוון שאנחנו נמצאים (שוב) בימים הכי דרמטיים במאה השנים האחרונות, כפי שהיטיב לאבחן שביט, אני מוכן להשטנקר ולספר לו שיש עוד פושט רגל כזה.
בנובמבר 2012, לפני הבחירות הקודמות, התראיין אותו פושט רגל מוסרי לאילנה דיין בתוכנית ״עובדה״. דיין שאלה: ״אתה יכול להתחייב, אדוני ראש הממשלה, שאם תיבחר שוב לראשות הממשלה, לאיראן לא תהיה תוכנית גרעינית עד תום הקדנציה שלך?״
״כן״, ענה נתניהו בפשטות ונתן לה את המבט ששמור להתחייבויות רציניות במיוחד. טוב, איך הוא יכול היה לדמיין שלפיד ולבני יהיו בממשלה ויהרסו לו גם את זה.
המאמר התפרסם ב"הארץ"

תגובות

תגובות

16 thoughts on “המו"מ עם איראן – הקשוחים מירושלים מול הנאיבי מוושינגטון

  1. hana_yar@yahoo.com'חנה חורש

    החבורה הזו מירושלים שהיא חוד החנית של כספי הקזינו והרפובליקנים שכל מטרתם להביס את אובמה ולו גם במחיר של הפיכת ישראל למדינה מאוסה על כל העולם המערבי. אגב, השר לעניני מודיעים ואיסטרטגיה ומה לא, הוא מוריד הזבל הראשי בביתם של המלך והמלכה. מכל הבחירות הוא זה שמצייץ, מצפצף, שופך את חמתם על כל מי שהם חושבים ש"ראוי " לכך באותו רגע.
    העם שטוף מוח בדיוק כמו במדינות שהיה להם שליט בעל לשון ארוכה שכל "הפנינים" שהפיקה היו הפחדות והחרדות. הבעיה שהשליטים הללו, בין אם זו היתה חונטה או לא משנה איך הם קוראים לעצמם, לראיה מדינת ישראל "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", שלטון כזה יכול לשלוט הרבה הרבה שנים.
    לראיה מכאן, כמה שנים כבר שולט האיש הזה שרק מדרדר את המדינה עמוק עמוק לתהום?
    אגב, לא לשכוח, בכל המשטרים מהדוגמא הזו, השחיתות הממסדית חגגה

  2. s.affias@gmail.com'שבתאי

    כמה עצוב ששנאתך לנתניהו גורמת לך לכתוב שטויות. אם אובמה לא יתעשת תהיה לישראל קוריאה הצפונית במזרח התיכון. גם אני לא אוהב במיוחד את ביבי אבל בנושא איראן הוא מגלה אומץ הראוי להערכה ולעידוד. אני חושב שכתוצאה ממאבקו האמריקאים יחתרו ויגיעו להסכם טוב יותר עם האייטולות.

  3. MIRIRE0@GMAIL.COM'ברטה

    רביב נמצא בראש החנית מול נתניהו שחורק שיניים אך מסוכן . למעשה נבחרת העיתונאים שעובדת ללא לאות מול הביבי כולם מהארץ- אורי משגב, ברק רביד, אמיר אורן, יוסי ורטר, חמי שלו וכמובן רביב,שהוא כתב ערוץ 10 המפוקח מלמעלה ע"י הבוס הגדול המבוקר. לדעתי רביב יכול להתברג בקלות בצמרת הNYT (למשל)כפרשן. כדאי לחשוב על זה עם התהדק חבל התליה של הביב והאדלסון. התהילה והגמול עוד יגיעו.

  4. דש

    כל הכבוד לרביב. הנה אנחנו הגיבורים מערוץ 10 מממשיכים לירוק על נתניהו ושתישרף המדינה. נכון שנכשלנו בקמפיין המטורף שעשינו נגדו בזמן הבחירות, אבל אנחנו לא לבד. יחד איתנו עומדים רוב ערוצי התקשורת שכידוע מחזיקים פה את הדמוקרטיה שבשמה אנחנו ורק אנחנו מדברים. יותר מזה, אנחנו הרי בצד הנכון יחד עם הנשיא אובמה שידוע במדיניות החכמה שלו שהביאה רק טוב לעולם, עצרה את ההתפשטות של איראן ואת הרצח שעושה אסד באזרחיו, כמו גם את הכיבושים של פוטין. בקיצור אני והחברים שלי יודעים בדיוק מה טוב לישראל ואיך נכון לטפל בפצצה האיראנית. ותקפצו לי כולכם.

  5. אריקו

    רביב חביבי, מילים כדורבנות.
    עצוב, עצוב מאוד, אבל זה מה יש.
    העם היושב בציון לא מצליח לגדל מנהיג ראוי ורציני.
    נתניהו אלוף בדיבור, עברית ואנגלית, ואומרים שגם בצרפתית הוא שולט בצורה זו או אחרת.
    אבל בעיקר – מילים חלולות. הרבה אויר.
    רביבי חביבי, שמור על עצמך.

  6. ארז

    בפוסט הזה אתה רהוט ומשכנע כתמיד, אך, לצערי הרב, לא הוגן.
    1) אין מה להשוות לחימה בשטח בנוי צפוף אוכלוסיה (חמאס) לתקיפת יעד צבאי (מתקני גרעין). זאת דמגוגיה.
    2) בכל ההסטוריה של ישראל, כל אתר גרעיני שיכולנו לתקוף – תקפנו. פעם בעיראק (אז זה היה ניתן, כי היה אתר אחד ויחיד שגם היה חשוף – וגם אז המשימה היתה קשה למדינת ישראל והסיכון רב. קרא את נקדימון) ופעמיים (אם אינני טועה) בסוריה. מעולם ישראל לא השלימה עם גרעין ערבי, בשל רמת הסכנה האדירה שבדבר למיליוני ישראלים ולעצם קיום המדינה (כולל מירוץ חימוש גרעיני באיזור שיביא נשק כזה לידיים נוספות). אבל הפעם הגרעין האיראני רחוק מדי, מפוזר מדי ומוגן מדי – וזו הפעם הראשונה שישראל זקוקה נואשות לעזרה של בת-ברית חזקה ממנה, וכפי הנראה אין לה יכולת אמיתית לפעול בעצמה (אחרת היתה פועלת, ולכן כל ה"צחוקים" על ביבי שהוא רק מדבר ולא עושה הם או רשעות או טפשות) – ומול המבחן האדיר הזה בת הברית שלנו מתחמקת בתירוצים ובהסכמים שבפועל מאפשרים למדינה עוינת מאוד להחזיק בנשק שיכול להשמיד את מדינת ישראל.

    למען הסר ספק (כי משום מה זה משפיע על איך התגובה של תקרא), לא הצבעתי לאף אחד מביבי/בנט/ליברמן/דרעי. אני משתומם איך אין בנושא האיראני קול אחיד וחזק, חף משיקולים או העדפות פוליטיות (מינוס גדול של הרצוג). חבל שאנשים נותנים לרגשותיהם כלפי ביבי (וכעת גם העובדה/אכזבה שהוא שוב לקח את הבחירות) להשפיע על ההוגנות שלהם בדיון כל כך קריטי למדינת ישראל, שהסכנה בו היא אדירה. אנחנו רואים כל יום מה פונדמטליזם דתי (פעם שיעי ופעם סוני) יכול לעשות, וקשה להשלים עם זה שהיד האוחזת היום בסכין תאחוז בעתיד בפצצה גרעינית.

  7. ארז

    תיקון טעות הקלדה:
    "(כי משום מה זה משפיע על איך התגובה שלי תקרא)"

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נבלה היתהיונט וכזה תישאר

  9. מעריץ מושבע

    יש!
    פעם בחודש, בערך, מפציע רביב עם ניתוח אסטרטגי של המצב באזורנו. פעם זה היה הסבר הגיוני שלו רק מסרנו את הגולן, אז היום לא היה דאע"ש, במקום אחר הוברר לנו שרק ויתור מוחלט על הכל, יביא את השלום – וכעת מסביר לנו דרוקר את העניין האיראני – הגיע הזמן!

    אז נכון, אין כאן עובדות, אין כאן הגיון, ואם מנסים לברור מבעד לפרצי השנאה לביבי, לבנט (אז אתה כבר סולח לו על פחדנותו האיומה בבה"ד 13, סליחה, בלבנון?), אז נשארים עם מעט מאוד תוכן. מצד שני, מה שנשאר אצלנו, זה נורא מצחיק. מסתבר, שוב, שביבי הכושל עשה לנו נזקים איומים ואובמה מנסה להציל מה שאפשר, רק שארי שביט, השפוט הזה של ביבי, לא מבין כלום, ומעז להרהר דבריו של הוד קיסרותו הקדוש שמבטיח לנו 22 חודשים בלי פצצת אטום איראנית. היש טוב מזה?!

    תכלס, עבור דרוקר, אנחנו עדיין נמצאים באותו לילה נוראי של ה17 במרץ, במהלכו ניסה להרכיב קואליציות שמאל, עד שהגיעו המנקים של העירייה, ואמרו "רבינו, הגיע זמן לפנות את הכיכר"…

  10. rrrro74@gmail.com'דני

    דרוקר,
    זה יקח זמן, ההשלמה עם תוצאות הבחירות תגיע בשלב כלשהו גם להלום-קרב כמוך.
    תמשיך לתקוף את נתניהו כאילו מחר בחירות והוא ימשיך לעשות כאילו אתה אויר.

  11. sk203342@gmail.com'דודו

    ארז הוצאת לי את המילים מהפה.
    כולם מדברים מפוזיצייה. בייחוד רביב. הוא לא מסוגל ליהיות אובייקטיבי. שרוף. משוחד…. ולכן עיתונאי גמור. עדיף שיפרשן כדורסל.

  12. ariknofim@gmail.com'אריק

    הציניות והחד צדדיות מאוד מאפיינת את השמאל בכלל ואת רביב בפרט.
    הסכם רק על הגז בסוריה נתן גושפנקה לאסד להמשיך להרוג , כך שההסכם המוצלח הזה הוא הסכם רק להחלפת כלי ההרג ולא למיגור רצח ובזה רואה השמאל הצלחה כבירה לאובמה.
    ייתכן כי הסכם הגרעין לבד הנו סביר אבל אז ייתן גושפנקה לאיראנים להמשיך טרור עולמי ללא הפרעה מהמערב וללא סנקציות.
    כך שאם נסתכל על כל התמונה שבה המערב תומך בהמשך הרג של חפים מפשע פגיעה אנושה בחירויות הפרט ומוותרת על מנופים לשיפור זכויות הפרט באירן בסוריה והשפעה בכל העולם .
    אז אם להיות צינים כמו דרוקר: אובמה אומר לאירנים בהסכם "אתם יכולים למחוק את ישראל ב 13 השנים הקרובות באמצעים אחרים או להמתין 13 שנה ותעשו זאת עם אטום " וכל זה בהנחה שהאירנים יעמדו בהסכם.

  13. nivravehaya@gmail.com'עופר

    וכך כותב אורי הייטנר הנפלא על דבריך:

    "התייראו מן הצבועים – טרנד תקשורתי חדש. למשל, במאמר של רביב דרוקר ב"הארץ" ביום ראשון – לסנוט בנתניהו על כישלונו הגדול, ההתקדמות הגדולה של תכנית הגרעין האיראני בתקופתו. יתכן שהם צודקים. אולם אם נתניהו נכשל, היה זה בבחירתו באופציה הדיפלומטית, שאת תוצאותיה אנו רואים היום בלוזאן, ולא באופציה הצבאית. אלא שבראש התוקפים את האופציה הצבאית עמדו אלה הסונטים בנתניהו על תוצאות בחירתו בדרך שעליה הם המליצו. והם לא הביעו התנגדות לאופציה הצבאית מתוך העדפת אופציה אחרת, אלא הציגו אותה כאופציה מטורפת, בלתי לגיטימית."

    כה אמר המלך ינאי לאשתו שלומציון, טרם מותו: "אל תתייראי מן הפרושין ולא ממי שאינם פרושין, אלא מן הצבועין… העושים מעשה זמרי ודורשים שכר כפנחס".

  14. ilesnerisrael@outlook.com'ישראל

    יש לשים לב שכל התומכים בדעתו של רביב (4) הם אותם שמות (שמאלנים) ואילו המתנגדים לו (מעל 20 הפעם) הם אנשים שונים שרואים במו עיניהם כיצד השינאה לנתניהו האיש הפכה את רביב לתועמלן פשוט ותגרן בשוק!! אני אישית מרחם על רביב היות ולפי דעתי עתידו כעיתונאי נימצא מאחוריו!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.