נפתלי בנט מציג: הטיעון הלוגי המופרך של השנה

מאת  | 19 באוקטובר 2015
 

הנה הטיעון הלוגי המטופש של השנה: איך נשכנע צעירים בני 16 לא לצאת עם מברג לדקור אותנו? פשוט מאוד. כרגע הם עושים את זה כי יש להם תקווה שתקום מדינה פלשתינאית. אם נודיע שלא תהיה מדינה כזאת, הם לא ייצאו לדקור אותנו. לא, אני לא ממציא את הטיעון המפגר הזה. זה נפתלי בנט ועוד שורה של דוברי ימין מרכזיים אחראיים לזה. אנשים שמוכנים להתאבד כי, כנראה, שהם מרגישים שאין להם תקווה, לא יתאבדו, אם לא תהיה להם תקווה…וואו.

הכול אפשר להגיד על מנהיג "הבית היהודי". אידיוט הוא לא. איך הוא אומר דבר כזה? תעשו שנייה חיפוש בגוגל של "נפתלי בנט + חמאס". אם הצעירים המתאבדים עושים זאת בגלל הסתה פראית, אז מוקד ההסתה הוא החמאס, אבל הפעמים האחרונות בהן דיבר בנט על החמאס היו מזמן. למעשה, האזכור הראשון שעולה בגוגל הוא מחודש יוני השנה. בנט בא ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 עם מסר מפתיע. החמאס כבר שם, בעזה, אז עד שנמוטט אותו, בואו בינתיים ניתן לו לשקם את הרצועה בתמורה לפירוז. לעומת זאת, על אבו מאזן, בנט וגם נתניהו לא מפסיקים לדבר. שלשום בנט כינה אותו 'טרוריסט'. ראשי מערכת הבטחון אומרים שאבו מאזן מנסה להרגיע את השטח ומשתמש בכוחות הבטחון שלו כדי לעשות את זה, אבל למה לתת לעובדות להרוס תיזה טובה?

בנט והחמאס הם באותו צד. לכן, טוב לבנט לתת לחמאס לשלוט בעזה, לתת להם כסף, ציוד, מה שצריך. שיהיו חזקים. אין בעיה. אף אחד בעולם, או בישראל לא חושב שאפשר להגיע איתם להסדר קבע. הן בנט והן החמאס חייבים לחסל את הנודניק הזה, אבו מאזן. אם בנט היה יותר כן איתנו הוא היה אומר: אנחנו לא מוכנים לפנות מטר אחד, אנחנו מבינים שזה יעלה לנו מפעם לפעם בסיבובי דמים, אבל עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. ייקח עשר שנים, עשרים, שלושים, בסוף נוכל לספח חלקים גדולים מאיו"ש.
גם בנט, מסתבר, חושש שאנחנו עשויים מקורי עכביש. מיליוני ישראלים עלולים להירתע מהחיים שהוא מוביל אותנו אליהם רק כדי לקבל עוד כמה אחוזים מהגדה המערבית עוד כמה עשרות שנים. לכן, הוא מוכר לנו את השטויות שלו על זה שהצהרה אחת של נתניהו שלא תהיה מדינה פלשתינאית והופ השטח נרגע מיידית.

הכי מעצבן שהקמפיין להשחרת אבו מאזן מצליח, אפילו ראשי המרכז שמאל התיישרו לימין בשבוע שעבר על רקע 'ההסתה' הנוראית של אבו מאזן. כנראה רצו להוכיח שגם הם לאומיים. אבו מאזן נושא עכשיו נאומים אנטי ישראליים, שלא פעם נאמרים שם גם שקרים. מצד שני, מישהו באמת חושב שאבו מאזן ידע שהילד חי ואמר שהוא מת? מה, הוא חשב שלא יגלו? הרי ברור שהוא הוטעה. יש לי עוד חשיפה גדולה לגבי עבאס – הוא פוליטיקאי. הייתם מאמינים? בשעה שהרחוב שלו גועש והפופולאריות שלו בשחיקה נמרצת, הוא מנסה לתמרן. מדהים. אצלנו אין הרי פוליטיקאים כאלה. אין מנהיגים שמסיתים נגד ציבור שלם, זה רק אצל הפלשתינאים. האמירה על הילד באמת הופכת את אבו מאזן ללא פרטנר? הרי מהשקרים והמעשים הקשים של המלך חוסיין והנשיא סאדאת, היה אפשר לכתוב ספר. אז זה פסל אותם מלחתום איתנו על הסכמי שלום?

המאמר התפרסם ב"הארץ"

תגובות

תגובות

18 תגובות על “נפתלי בנט מציג: הטיעון הלוגי המופרך של השנה

  1. יוסקה

    בימי אוקטובר אלו, שזכרון המלחמה הארורה ההיא צף שוב – לפחות לבני דורי, קשה שלא לעשות הקבלה בין הקיבעון של ממשלת המחדל של דיין גולדה – "לאן לזוז ובשביל מה לזוז?" לבין ממשלת הקיבעון וההישרדות של נתניהו. כמו אז שאחרי ה"ניצחון" במלחמה אולצנו לסגת מקו התעלה, כך גם עכשיו, לאחר גל הפיגועים יאלץ נתניהו לשלם בגדול, ואנחנו רואים כבר את ההתחלה, בחלוקת ירושלים דה פקטו

  2. רון

    אבו מאזן רוצה לפרוש.
    גם מבחינת גיל הוא לא יחזיק עוד הרבה זמן מעמד.
    אחריו המבול ואין לדעת מי יכנס.
    זו הסיבה לשחרר לאלתר את ברגותי שיהיה שם לעת מצוא.
    איתו ביחד ואל מול העוצמה שלו והאהדה אליו בקרב הפלסטינים ניתן להגיע להסדר.

  3. משה

    בקשר ל: "מצד שני, מישהו באמת חושב שאבו מאזן ידע שהילד חי ואמר שהוא מת? מה, הוא חשב שלא יגלו? הרי ברור שהוא הוטעה."
    הזכרת לי איך הגנת בעבר על הרב עובדיה לאחר עוד אמירה לא נעימה שלו לכיוון הציבור(או נבחרי הציבור) הלא ש"סניקי.
    כל הכבוד שאין אצלך איפה ואיפה.

  4. יפה יוסף

    לא הבנתי מה הפתרון של בנט.למי מפריע אבו מאזן? יודעים שמדינה עצמאית פלאסטינית לא תקום.אבל מה כן הפתרון?
    להמשיך" בגלי" הטרור? גל . היא ממש מילה יפה . אבל היא לא מתאימה לטרור ולא יתכן לחשוב על גל נוסף.כולם אדישים. בלי אמונה בקב"ה היה אפשר להתפוצץ מעצבים. אסור ליהודי להיות אדיש.

  5. עמוס צדקוני

    נפתלי נפתלי, בחור פיכח, נבון
    למד מרבו בנימין איך פונים להמון
    ליצור אימה מיותרת, הפחדה ,
    לפרוט על רגשות אהבת האומה
    להתעלם מעובדות בשטח הפזורות
    לשמש חלוץ ימני קיצוני ללא פשרות
    נו באמת נפתלי ילד שלי מוצלח,
    אתה מאמין שאנחנו מטומטמים כל כך ??
    שלך,
    אבא של עירן, רעננה

  6. דואג הירושלמי

    חבל על הזמן שלך, למול הרשלנות הפזיזה של בניטו.מדובר בשלפן מהיר, קל דעת וחסר הבנה בסיסית בכל מה שהוא עשה ועושה, בכל משרד ממשלתי שעבר אותו- כשלון עקב חוסר הבנה מקצועית בסיסית. מפריח בלונים שמתפוצצים ברקיע המציאות. תשאלו את העובדים שם. אקדוחן דמיקולו המתאים עצמו לשולחיו המתנחלים בליווי חברתו הילדותית עם דעות של נערה מתבגרת חסרת נסיון. נערים קטנים מושלים בנו, יורשי שפירא, ורהפטיג, אונא ורפאל. אכן חציר העם, שיקול דעת תורני נעלה של בוחריהם.
    רביב, עבר זמנם. אין ממשות לכל הזיותיו ופטפוטיו, אין בהסטוריה של חמשת אלפים שנות תרבות דוגמא אחת בה שליטה על מליוני אנשים עברה ללא תגובה כואבת.אין מציאות כזו, אפילו לא בארץ לעולם לא וגם לא במדבריות ספרד בארץ לה מאנשה וסנשו עם דולציניאה.
    עם ישראל משלם את מחיר ההזיות המטורללות ועוד ישלם הרבה. מידי יום הכל צפוי והרשות נתונה , שום דבר לא חדש. לא צריך להסתכל על עמים אחרים- הבט עלינו, במראה. בית ראשון, בית שני, מרד בר כוכבא בתמיכת עקיבא- הכל שליפות מהמותן בניגוד למסרי הנביאים, בניגוד לשפויי ולשומרי הדרך.נס חנוכה והתגברות על היוונים לא חוזר שנית. גם אז לא היה משהו, חוץ מניצחון צבאי, עד שבא פומפיוס וסיים את המחזה. בקלי קלות. לא נס חנוכיה ולא קנקן שמן של אלאדין שלא היה ולא נברא ולא נצחונות יהודיים ברי קיימא. מי שעובר יום יום על מצוות עשה- ונשמרתם מאד לנפשכם, שלא יגלגל עיניו לשמיים ויתפלל לשווא וישאל למה זה קורה לנו.
    הנאורות, תנועת ההשכלה והציונות המעשית- הם שהביאונו עד הלום. האורטודוכסיה התנגדה והובסה. עד מלחמת יום כיפור השפויים היו האליטה המנהיגה והמובילה. מאז- רק כשלונות צבאיים, חוסר קריאת המפה, מנהיגות המובילה אט אט לנתיב הברור-שכול, כשלון. המטורללים בעם תפסו הגה. השפויים עדיין הרוב שיכול להציל את עצמו- אך באין חזון שכלי ושיקול דעת נבון- יפרע עם. חבל על כל אחד שהולך לעולמו,בכו בכה להולכים. רולטה יהודית קלסית. לימדו קהלת- אולי תתחילו להבין מה קורה איתכם. החבורה החכמה, חברי קהילת קהלת, מהמאה השלישית לפני הספירה, נסוגה לאורך השנים בפני המטורללות ההזוייה, הפרשנות האווילית, הקבלה הזרה והמוזרה. עבודות זרות שלא שיערום אבותינו הפכו לשטוטודוכסיה מחייבת.
    למעשה- הפור למעלה נפל,יש רק עדיין עיוורי שכל החושבים שכוחנו ועצם ידינו יביא להכרעה. אם הבורא לא ישמור עיר- שווא שקדו שומרים. רוב העם היהודי לתפוצותיו, כל מנהיגי ואזרחי העולם, רוב העם בישראל- צועדים בנתיב אחד שפוי, רק מיעוט מטורלל והזוי – מנסה לסובב את גלגל ההסטוריה והתאונות לא נמנעות. הכל כבר היה, היינו בסרטים האלה גם בגופנו וחבל שחזרנו למציאות כה הזויה אך צפויה.

    משיח לא פותח טוויטר ואין לו פייסבוק. יש השולחים למעלה דואלי״ם בעל פה כל יום ולא מקבלים תשובה מאף אחד , רק סוחרי הנשמות ומוכרי השקרים פורחים עם בדיונות – וכולם מחכים לתוכנה חדשה מלמעלה, בבחינת אור חדש על ציון יעטוף הודו. זה יבוא, כרוך יחד עם בית המקדש שייורט, בעוונותינו הרבים, על ידי חיל האוויר לכיוון מגדלי עזריאלי.
    למה אתה עוסק בזוטות של יום? למה לא תבדוק – מדוע אין בתקציב המדינה כמה גרושים קטנים לצורך מימון קידוש למשיח בשבת הראשונה שלאחר בואו? מה עם רשימת המוזמנים? ומה יהיה אם יבוא עם אשתו? היא תלך למנין שירה חדשה או לבני ברק? האם המדינה בנתה כבר מלונה מכובדת לחמורו?
    אשמנו מכל עם, בושנו מכל דור.

  7. יואל גביש

    מי אתה שאתה תוקף? בנט צודק מאוד.אסור לתת מדינה לאותם ערבים שקוראים לעצמם פלשטינים
    .
    ממתי כבשנו אותם? אין עם כזה .הכל שקר וכזב
    מקסימום שלטון עצמי ללא צבא .קוראים לזה אוטונומיה.
    עוד 30 שנה נראה איך זה עובד ונחליט אחרת.אבל כיום?? אין עם מי לדבר .אין מנהיגות ומה שיש מעודד טרור.
    מי שחפץ חיים שיחיה איתנו בשלום ומי שחפץ במוות ..אהלן וסהלן.

  8. רעמסס 1

    האם דרוקר גם קורא את מה שהוא כותב?
    דרוקר כותב (שבנט חושב שהפלסתינאים דוקרים כי) :"כרגע הם עושים את זה כי יש להם תקווה שתקום מדינה פלשתינאית. אם נודיע שלא תהיה מדינה כזאת, הם לא ייצאו לדקור אותנו. "
    דרוקר חושב שזה טיעון מפגר כי: " אנשים שמוכנים להתאבד כי, כנראה, שהם מרגישים שאין להם תקווה, לא יתאבדו, אם לא תהיה להם תקווה…"

    אבל דרוקר עצמו כתב שבנט חושב שהמתאבדים חושבים שכן יש להם תקווה ("כי יש להם תקווה שתקום מדינה פלשתינאית") ולא כפי שהוא קובע לאחר שתי שורות: "כי, כנראה, שהם מרגישים שאין להם תקווה".

    כדי להציג את הטיעון של בנט כמטופש הוא משקר מסלף אותו והופך אותו על פניו. הבעיה היא ב שהוא שכח שרק לפני שתי שורות הוא הציג את הטיעון האמיתי וההגיוני של בנט!

    דרוקר, לפחות כשאתה מנסה לשקר ולהציג את מישהו כטיפש תיזהר שלא יתגלה מי הטיפש האמיתי…

  9. יוריק קרמר

    רביב, בגדול צדקת. לדעתי, אתה זקוק לעורך טקסט. מיהרת לכתוב ולא הכל ברור.
    העם לא קורא את הארץ וגם לא את הבלוג ולכן המתלהמים ימשיכו להצביע לממשלה הנוכחית. לחשוב זה לא התחום שלהם.

  10. ראובן

    מצטרף לדברי יוריק . רביב, אתה זקוק בדחיפות לעורך טקסט.

  11. -ליאור

    רביב, מסכים שההתקפות על אבו מאזן בגלל הטעות הטפשית בילד הן קצת מופרכות, זה לא מפתיע – זה מגיע מבית היוצר של נתניהו.
    הבעיה היא שבטווח הארוך, השחקן במרכזי בקמפיין להשחרת אבו מאזן הוא אבו מאזן עצמו.
    בראש ובראשונה, ההבדל בין פוליטיקאי למדינאי הוא בדיוק ביכולת להוביל תהליכים ברגעים הקריטיים במקום לצוף על המים ולתת לכל גל לסחוף אותו. זו גם תמצית מהותו של ביבי, אז אי אפשר לתקוף אחד על תהנהגות כזו, ולתת פרס לשני. אבו מאזן התגלה כאן כפוליטיקאי קטן.
    אבל חמור מכך – ד"ר עבאס ומיסטר מאזן שלנו לא סתם "מנסה לתמרן", ההצהרות שלו הן בבחינת שמן למדורה. טענות "הרגליים הטמאות של היהודים באל אקצא" לא סתם יוצאות ידי חובה, אלא ממש מסיתות את ההמון המשולהב. במקום להתגלות ברגע האמת כמנהיג, או אפילו כפוליטיקאי, הוא בחר ברגע האמת להיות דרשן מוסלמי פנאט. בכך טמון המשבר הגדול של חלקים גדולים בשמאל, וההבנה שהוא אינו פרטנר אמיתי, ועם כל הכבוד לטענות "אין מישהו אחר" או "שלום עושים עם אוייבים" – זה לא מחזיק מים, היינו כבר בסרט הזה של הסכם שלום עם מישהו שלא רוצה ולא מסוגל לעשות שלום, כתבת על זה אפילו ספר שלם (מעולה לטעמי), האם אנחנו באמת רוצים לחזור על הסאגה הזו? אנחנו רוצים לתת לאדם כזה לפשפש לנו במקומות הקדושים?

  12. חפץ חיים

    מתוך המאמר : " הכול אפשר להגיד על מנהיג "הבית היהודי". אידיוט הוא לא"
    תאמינו לי או לא, אני הראשון שזיהיתי שנפתלי בנט הוא אהבל מושלם. כל מעשה שלו, כל הופעה שלו בתקשורת , כל מה שהוא אומר , מפגינים התנהגות אהבלית.
    מעבר לכך, אני שחי בארץ הזאת כמעט 61 שנים, מעורה במה שקורה, קורא הרבה אקטואליה וזוכר הרבה,
    חי בתחושה של סרט שחוזר על עצמו לא הצגה שלישית או רביעית, אני מרגיש שאנחנו בהצגה המאה בנושא המלחמה בטרור אשר שום דבר לא עזר ולא יעזור.
    מה לא ניסינו ממלחמת ששת הימים?
    מעצרים, מאסרים , בבתי הכלא יושבים כיום כ -11,000 אסירים ואני מעריך שמשנת 1967 ישבו בכלא הישראלי כ- 100,000 אסירים און & אוף. היו פלשתינאים אשר ישבו בכלא יותר מפעם אחת, שוחררו ומיד יצאו לזרוק אבנים.
    בשנות השמונים ביצענו מאות הריסות בתים, הגלנו מחבלים לירדן, לדרום לבנון וכלום לא עזר.
    ביצענו אלפי פשיטות מעבר לגבול הירדני והלבנוני על מה שנקרא "קיני מחבלים" הרגנו אלפי מחבלים וכלום לא עזר.
    ניהלנו מלחמה בלבנון בשנת 82 השתלטנו על אין סוף מאגרי נשק גרמנו לגירוש עראפת לטוניס , קיבלנו בעקבות המלחמה את החיזבאלה , וכלום לא עזר.
    הפצצנו את מחנות הפלשתינאים בטוניס עם מחנות טרור, וכלום לא עזר.
    חשפנו מאות חוליות מחבלים שהיו אחראים לרצח של אלפי ישראלים , וכלום לא עזר.
    אסרנו את השיח יאסין, שחררנו אותו לאחר הפעולה בירדן בניסיון לחיסול חאלד משעל, חיסלנו אותו , חיסלנו את ראנטיסי יורשו, וכלום לא עזר.
    ניהלנו שלוש מלחמות נגד החאמס, והיום אנחנו נמצאים באותו מצב של איום טילים מעזה.
    ביצענו אלפי פעולות בגדה לתפיסת מבוקשים, חיסלנו את רובם וכלום לא עזר.
    החמרנו בענישה, בחקיקה, והיום אנחנו נמצאים באותו מצב של רצח טרור הסתה .
    מה שהשתנה זה שהופיעו בחיינו פוליטיקאים חדשים אשר אומרים את מה שאמרו פוליטיקאים לפני 40 , 30, 20 , 10 שנים , וחושבים שהמציאו את הגלגל.
    אין שום אפשרות להילחם בטרור.
    כלום לא יעזור.
    רק הסדר אשר ירצה את שני הצדדים יגרום לרגיעה.
    אבל גם את זה ניסינו ולא עזר. כנראה ההסדר לא היה מספיק טוב או שהפלשתינאים רימו אותנו. נסיגה חד צדדית לא עזרה.
    אז מה יפתור את הסכסוך?
    אני לא יודע ולא רוצה לומר. על המנהיגים לפתור את הסכסוך, ואם הם לא מצליחים שיעופו מחיינו עד שיבואו מנהיגים שיודעים מה לעשות

  13. רעמסס 1

    לחפץ חיים,
    הניתוח שלך נכון אבל לא שלם. "הסדר שירצה את שני הצדדים" לא קיים באופן לוגי. מדובר במשחק סכום אפס. הערבים לא משלימים עם המצב בשטח. הם רוצים לבטל את המדינה היהודית ולסלק את התושבים לאן שהוא. היהודים לא רוצים להסתלק ולחסל את המדינה היהודית.

    במצב כזה המצב היציבהיחידי הוא שאחד הצדדים מחסל את השני לחלוטין (השמדה טוטאלית) או יוצר מצב המשתק את השני לחלוטין שהוא למעשה גם כן חיסול יכולת הפעולה של השני (הרתעה אבסולוטית על ידי נשק בעל כוח הרס עצום, גבולות המתבססים על שדות כוח וגירוש הערבים מעבר להם וכד'. אמצעים שטרם הומצאו אבל יש בהחלט אפשורת לפתח).

  14. -ליאור

    לרעמסס1, אתה לא רואה אולי טיפה בעייתיות בטיעון שלך שהפלסטינים רוצים להשמיד אותנו (כי הם מניאקים), ואנחנו בסה"כ רוצים להשאר בחיים (לא רוצים לפגוע בזבוב, אנחנו הרי בסה"כ חבר'ה טובים), ולכן המסקנה המצערת היא שאנחנו צריכים להשמיד אותם. לא כי אנחנו מניאקים כמוהם כמובן, רק כי אין לנו ברירה, זה תורת המשחקים אומרת, זה לא אנחנו. ואללה מצטערים.

    כלום? שום בעיה לוגית?

  15. אריקו

    מופרך או לא מופרך – לא משנה, ממש לא.
    נתניהו מחזיק את הגה השלטון. בנט מתנהג כנהג משנה.
    גם לא מעט נימוקים והסברים של נתניהו מופרכים.
    זה מה יש.

  16. עמוס צדקוני

    בתודה ענקית לרביב
    שבאומץ רב ניצב מול הגוף הענק שלמד לשדוד ולבזוז את נאד הדמעות של העם היהודי

    משפחה, חברים ידידים
    היום בערב
    ז' מרחשון תשע'ו 19 אוקטובר 2015
    יבחר יושב ראש לקרן הקיימת לישראל
    לכבוד המאורע המסעיר
    אני מתכבד לשלוח שנית את השיר
    "אספר לך הילדה וגם לך ילד"

    הקֶּרֶן הַקַּיֶּמֶת לְיִשְׂרָאֵל

    אֲסַפֵּר לָךְ הַיַּלְדָּה וְגַם לְךָ יֶלֶד
    אֵיךְ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל אֲדָמָה נִגְאֶלֶת
    דּוּנָם פֹּה וְדוּנָם שָׁם, רֶגֶב אַחַר רֶגֶב
    כָּךְ נִפְדֶּה אַדְמַת הָעָם מִצָּפוֹן עַד נֶגֶב
    עַל הַקִּיר תְּלוּיָה קֻפְסָה, זוֹ קֻפְסַת הַתְּכֵלֶת
    כָּל פְּרוּטָה שֶׁנִּכְנְסָה אֲדָמָה נִגְאֶלֶת
    דּוּנָם פֹּה וְדוּנָם שָׁם, רֶגֶב אַחַר רֶגֶב
    כָּךְ נִקְנֶה אַדְמַת הָעָם, מִצָּפוֹן עַד נֶגֶב

    שְׁנוֹת אַרְבָּעִים מֻקְדָּמוֹת בַּמֵּאָה שֶׁחָלְפָה
    בֵּית סֵפֶר "הַמַּקְבִּיל" גִּבְעָתַיִם שֶׁעוֹד שְׁכוּנָה הָיְתָה
    בְּכָל שִׁשִּׁי בַּבֹּקֶר כָּל תַּלְמִידָה וְתַלְמִיד
    גַּם מִי שֶׁבְּבֵיתוֹ הָעֹנִי הוּא אוֹרֵחַ מַתְמִיד
    מַחְזִיק בְּכַף יָד קְטַנָּה מֵהִתְרַגְּשׁוּת מַזִּיעָה
    פְּרוּטוֹת תְּרוּמָה לִרְכִישַׁת אֲדָמוֹת לָאֻמָּה
    הַמּוֹרֶה קוֹרֵא בְּשֵׁם כָּל יַלְדָּה וָיֶלֶד לְפִי הָרְשִׁימָה
    בְּחֶרְדַת קֹדֶשׁ כָּל אֶחָד מִמּוֹשָׁבוֹ יָקוּם וְיִצְעַד
    אֶל הַקֻּפְסָה הַכְּחֻלָּה הַתְּלוּיָה עַל הַקִּיר הַמְיֹעָד
    בְּרֹאשׁ הַקֻּפְסָה חָרִיץ עֲטוּר שַׁרְשְׁרוֹת קְטַנּוֹת
    שָׁם יֶלֶד יַפְקִיד בְּיָד רוֹעֶדֶת אֶת הַפְּרוּטוֹת
    בְּחֶרְדַת קֹדֶשׁ יִשְׁמַע צְלִיל הַפְּרוּטוֹת בַּקֻּפְסָה
    הַפְּרוּטוֹת הַיְקָרוֹת אִמָּא הַבֹּקֶר בְּיָדוֹ נָתְנָה
    פְּרוּטוֹת כָּל כָּךְ חֲשׁוּבוֹת לִרְכִישַׁת אֲדָמוֹת לָאֻמָּה

    סִפּוּרוֹ שֶׁל כָּל עָם אַף לְדַקָּה אֵינוֹ עוֹצֵר
    מִתְקַדֵּם בִּסְעָרָה, תָּמִיד קָדִימָה אָץ וְדוֹהֵר
    עֲלִילוֹת אֵין סְפֹר, הִסְתַּעֲרוּת בְּכָל תְּחוּם
    עֲלִיּוֹת וּמוֹרָד אֵין כְּמוֹ הָעָם שֶׁלָּנוּ בְּזֶה הַיְקוּם

    מְדִינָה קָמָה וְאִתָּהּ חֻקִּים, תַּקָּנוֹת וּגְזֵרוֹת
    זִכָּרוֹן יָקָר נוֹתַר בַּלְּבָבוֹת – הָיֹה הָיוּ פַּעַם מַחְתָּרוֹת
    לְהָגֵן עַל נֶפֶשׁ, רְכוּשׁ בָּעִיר וּבַכְּפָר, הוּקַם צְבָא הָעָם
    מִילְיוֹנֵי עוֹלִים מִכָּל קְצוֹת תֵּבֵל מָצְאוּ כָּאן אֶת בֵּיתָם

    מִלְחָמוֹת פָּרְצוּ, חַיִּים יְקָרִים אָבְדוּ, נוֹתְרוּ מַצֵּבוֹת
    הַמְּדִינָה גָּדְלָה, הִתְרַחֲבוּ עַד מְאוֹד הַגְּבוּלוֹת
    וְגַם… הוּקְמָה מִנְהָלָה לְטַפֵּל בְּקַרְקְעוֹת הָאֻמָּה
    בְּיָדָהּ תַּחְזִיק גַּם בְּקַרְקְעוֹת הַקֶּרֶן הַקַּיֶּמֶת עַצְמָהּ

    אוּלָם בְּעוֹלָמֵנוּ הַצַּר יֵשׁ אֲגֻדָּה בָּהּ דָּבָר לֹא הִשְׁתַּנָּה
    מֵאָז הַיָּמִים הָרְחוֹקִים הָהֵם טֶרֶם הָיְתָה מְדִינָה
    הַקֶּרֶן הַקַּיֶּמֶת לְיִשְׂרָאֵל עֲדַיִן כָּאן, עַל הַבָּמָה
    מַמְשִׁיכָה בְּכָל מָקוֹם שֶׁאֶפְשָׁר לְקַבֵּץ תְּרוּמוֹת
    לֶאֱסֹף עוֹד וָעוֹד כְּסָפִים בָּאָרֶץ, וְגַם בַּתְּפוּצוֹת

    מְסַפְּרִים שֶׁהִיא שׁוֹמֶרֶת, מְטַפַּחַת אֶת הַיְּעָרוֹת
    לוֹחֲשִׁים שֶׁהִיא פּוֹרֶצֶת דְּרָכִים וּמְיַשֶּׁרֶת מְסִלּוֹת
    אַךְ יוֹתֵר מִכֹּל הִיא שׁוֹמֶרֶת בְּקַנָּאוּת עַל הַמַּנְגָּנוֹן
    חָלִילָה לֹא יִנָּזֵק, פֶּן תִּפְגַּע בּוֹ רוּחַ רָעָה אוֹ חָלִילָה זָדוֹן
    אֶת בְּכִירֶיהָ תְּרַפֵּד רִפּוּד עָבֶה, לֹא תַּגִּיעַ עֲדֵיהֶם הַקָּרָה
    וְאֶת קְרוֹבֵי הַפִּנְכָּה, לֹא חַיָּבִים לְפַרְנֵס בְּיָד רְחָבָה??
    עוֹרְכֵי דִּין, יְדוּעָנִים, חַבְרֵי כְּנֶסֶת אֵלֶיהָ יָד מוֹשִׁיטִים
    וְהִיא נוֹתֶנֶת בְּיָד רְחָבָה, מֵהַקֻּפָּה הַמְּלֵאָה תּוּפִינִים
    נְסִיעוֹת סְבִיב הַגְּלוֹבּוּס הֶכְרֵחִיּוֹת, מַמָּשׁ בְּלֵית בְּרֵרָה
    כַּיָּדוּעַ מִמֶּרְחָק רוֹאִים טוֹב יוֹתֵר אֶת אַדְמוֹת הָאֻמָּה
    נְצִיגוּת מְפֹאֶרֶת בְּכָל עִיר חֲשׁוּבָה בְּתֵבֵל הִיא חוֹבָה
    שְׁלִיחֶיהָ לְהֶרֶף דַּקָּה אֵינָם נָחִים, יוֹם וָלֵיל הֵם מְשָׁרְתֵי הַמְּדִינָה

    וַאֲנִי מוֹחֶה דִּמְעָה מֵעַיִן, וּבְלִבִּי עוֹלָה שְׁאֵלָה מְבִיכָה:
    לְאָן נֶעֶלְמוּ הַפְּרוּטוֹת שֶׁתָּרַמְתִּי כָּל יוֹם שִׁשִּׁי בַּכִּתָּה
    לִפְנֵי שִׁבְעִים שָׁנָה?

    עמוס צדקוני
    רעננה, 18 באוקטובר 2014

  17. חפץ חיים

    אחרי שאני קורא את התגובות , אני חושב שמישהו צריך לפתוח לנו את שער הרחמים

    מסתובב בעיר הישנה
    ורעש בא מכל פינה
    אני מכיר כבר
    מכיר כבר את דרכי
    בדרך לשער הרחמים.

    לא מביט סביב
    לא מקשיב
    איש חולם אני
    וכך היה תמיד
    אבל מכיר כבר
    מכיר כבר את דרכי
    הדרך אל שער הרחמים.

    חי פעם רק פעם
    יש טעם אין טעם
    עם כוח בלי כוח
    שער הרחמים.
    בואי איתי יחד
    בואי מתוך הפחד
    כי את, גם את חלק
    משער הרחמים.

    השלטים מעל החנויות
    משקיפים, על הרחובות
    בתוך ליבי יש צעקה והיא גדולה
    הראו לי את שער הרחמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.