המזימה הפנטסטית לשחד שופט – הטעם המריר מהדרך בה הדבר (לא) נבדק

| 7 באוקטובר 2021
אמיר ברמלי היה לכמה שנים מיני טייקון. היום הוא יושב בכלא, אחרי שנדון לעשר שנות מאסר. הפרקליטות ערערה. היא רוצה יותר. בפרקליטות וברשות לניירות ערך רואים בו את אחד מגדולי פושעי הצווארון הלבן שהיו פה. לאחרונה הומלץ על עוד כתב אישום נגדו. המילים שמשתמשים נגדו הן מהחריפות שניתן לדמיין – נוכל, שקרן, מתוחכם, זייפן. בתחילת השנה העיד ברמלי במשטרה שניסה לשחד את השופט במשפטו, חאלד כבוב. לטענתו, הוא הצליח, או לפחות הכתים את בנו של השופט, וליד כבוב. קשה לחשוב על האשמות קשות מאלו. אפשר היה לצפות מהמערכת המשפטית שתתגבר על סלידתה מברמלי ותבדוק את הטענות.
לא בשבילו, בשבילנו, עבור השופט, שהוא כרגע מועמד בטוח לעליון. ברמלי טען שיש בידיו לא מעט הוכחות, תכתובות, הקלטות. אם היו מתחילים אז, זו הייתה בדיקה קלה ופשוטה. מספיק שתופסים את הנייד של איש הקשר כביכול בינו לבין משפחת כבוב וכבר היה ניתן לבדוק אם התכתובות המפלילות לכאורה הן אותנטיות. כשאותו איש קשר כותב שהוא עם השופט, האם הוא באמת עם השופט?
לראש קופץ לפחות אדם אחד שהיה לא פחות גרוע מברמלי. שמואל דכנר ז"ל היה מכונת שוחד. הוא שיחד כל מה שזז. הוא גם זייף ושיקר ורימה. הפרקליטות ידעה את כל זה ובתמורה נתנה לו את אחד מהסכמי עד המדינה הנדיבים ביותר שהיו פה. בצדק, לדעתי. מחלו לו על חובות לרשות המיסים, שילמו לו כסף, מימנו לו הגנה, נתנו לו חיסיון מלא מהעמדה לדין ועל בסיס עדותו של הזייפן והנוכל הזה, נכנסו רבים ובכירים לכלא.
במקרה של ברמלי, המשטרה והפרקליטות – למרבה הצער – לא הצליחו להתעלות. הבחילה מברמלי, המחשבה שאולי אולי הוא עוד יקבל איזושהי הטבה, אם יתברר שהמזימה שטווה עבדה, הוציאה אותם מדעתם. אפשר להבין, לא לקבל.
במשך תשעה חודשים בדקנו את טענות ברמלי, כמיטב יכולתינו העיתונאיות. במקביל, ביקשנו, טוב, התחננו למערכת אכיפת החוק שתבדוק את הדברים. אמרנו לבכירים במערכת שזה מסוג הסיפורים הנדירים שאנחנו מעדיפים לעכב עד שהם יבדקו את זה לעומק ולא ההפך. לשווא. ככל שנברנו בפרשה, הלכו והעמיקו סימני השאלה. איך קרה שקופסה מלאה בכסף מזומן הועברה מברמלי למשרד עורכי הדין של בניו של השופט? מה פתאום בנו של השופט פוגש במהלך המשפט את הנאשם? כמה הגיוני זה שמקורב לבנו של השופט פתאום נמצא בקשר – אחרי אותה פגישה – עם אותו נאשם ובקשר לאותו נושא?
שלא נובן לא נכון – אנחנו לא טוענים חלילה שהשופט או בנו קיבלו שוחד. הראיה היחידה שהשופט בכלל ידע ממשהו היא תכתובות של אותו איש קשר, שמתכתב עם ברמלי, שבמספר לא מועט של מקרים טוען שהוא נפגש עם השופט, דיבר איתו, או התכתב איתו.  ייתכן שהוא מתרברב בקשר שלא קיים והשופט חף מכל ידיעה. בנו טוען שלא סיפר לו דבר, שלא ידע בעצמו עם מי הוא עומד להיפגש וכשנודע לו, יצא מהפגישה. קופסת המזומנים – הסביר וליד כבוב – רק חנתה במשרדו במשך מספר שעות, הוא לא ידע שיש בה מזומנים, הוא לא היה במשרד, היא הגיעה לבקשתו של אותו איש קשר והועברה אליו מאוחר יותר. לכל סימן שאלה יש – מן הסתם – הסבר. העניין הוא שאת ההסברים הללו ניתן היה לאמת או להפריך בחקירה מהירה ויעילה כבר בינואר השנה. באוקטובר כבר הרבה הרבה יותר קשה. לפני כשבועיים – שלושה, המשטרה החלה לחקור את הנושא. היא עושה את זה באיטיות ותוך חוסר רצון ברור. ברמלי נחקר באזהרה על ניסיון למתן שוחד לשופט (בצדק). כל השאר רק מעידים. ככל שאנחנו יודעים, נתוני איכון לא נלקחו, ניידים לא נפתחו. אחרי זה הפרקליטות והמשטרה ישאלו את עצמן מניין באות כל תיאוריות הקונספירציה נוסח רות דוד.
הערב ב"מקור" אנחנו נשדר לכם את ממצאי החקירה שלנו ומיד לאחר מכן נראיין את עורכי הדין של השופט ועורך הדין. זו הייתה אחת הכתבות הכי קשות שהייתי מעורב בהן, אולי הקשה מכולן ובסופה נשארתי עם טעם מריר במיוחד. התפקוד של מערכת אכיפת החוק היה כל מה שאתה לא רוצה מהאנשים האלה.

תגובות

תגובות

52 thoughts on “המזימה הפנטסטית לשחד שופט – הטעם המריר מהדרך בה הדבר (לא) נבדק

  1. על מדינת ישראל

    אפשר לומר שבשנה הקרובה עוד תהייה אשליה,שיש אופוזיציה.
    מן הסתם בסופו של דבר אפשר שחלק מהליכוד יצתרף לממשלה.גם אם יהייה פריימריז בליכוד,וביבי יפסיד.אז הוא יתפצל,ביחד עם חבורת החנפנים שלו.
    ישראל תעבור שינויים.וערכים ומנהגים שלא מתאימים למאה ה21 .ולא שומרים על זכויות אדם,לא ישמרו.
    אז להגיד:"אין לישראל זכות קיום,או ישראל לא תשרוד",זה רק במידה וישראל לא תכבד את אזרחיה.ולא תשמור על משטר דמוקרטי.
    מן הסתם,לצד כל"גן עדן,יש גהנום".ישראל היא לא מופת,ישראל היא בית לאזרחים שלה.וכדאי שיהיה נעים בבית שנקרא:מדינת ישראל

  2. על נפתלי בנט

    הפגישות של בנט עם פוטין וביידן הם דבר חשוב בשביל מדינת ישראל.כדאי לו להפגש גם עם נשיא סין שי ג'ינפינג.
    יש עוד דברים חוץ מאירן(למרות שגם לסין יש מה להגיד בנושא האירני).מענין לדעת איך סין רואה את הדברים

  3. על כלכלת סין

    הציבור הסיני מחפש אפיק השקעה.
    לאחר התפוצצות בועת הנדל"ן(אברגרואין..).סביר שהממשל הסיני ינסה לנתב את המשקיעים לתחום המחקר והפיתוח.כלומר,הממשל הסיני ייסד מכוני מחקר,שיניבו רווח במקרה שהתעשייה הצבאית,או האזרחית ישתמשו בפטנטים(תמלוגים ו או מכירת ידע).יבנו מוצרים פיננסיים מותאמים(המודל העיסקי של IBM,או מכון ויצמן)

  4. על ביבי

    מבחינת ביבי הרגיעה סביב הקורונה,תאפשר לו בנובמבר(יעבור מספיק זמן כדי שנושא הקורונה לא יהיה דרמטי).לנסוע לארצות הברית,להיפגש עם תורמים פוטנציאליים,לגבש אסטרטגיה,ולחשוב על דברים שקשורים למשפט שלו

  5. על התעשייה האווירית של רוסיה

    מבחינת רוסיה יצור מטוסי נוסעים אזרחיים זה צורך אסטרטגי.
    כמו בתעשיית הגרעין האזרחית של רוסיה .שמיצרת יותר פעילות כלכלית,מזו הצבאית.כך הם רוצים שיהיה גם בתעופה.
    נראה שהם רוצים בשותף מחוייב שרואה את הפוטנציאל.
    נניח הודו,אחת ממדינות ברית המועצות לשעבר,או מדינת נפט במזרח התיכון.אולי אפילו באפריקה.למרות שיש סיכוי נמוך לזה,אפילו גרמניה.
    השותף יתחייב לרכוש במחיר מלא מטוסי נוסעים מתוצרת רוסיה.
    ורוסיה,תקדם מיזמים כלכליים במדינה השותפה.כמו אזור תעשיה במימון רוסי.שיכלול בית זיקוק לדלק מטוסים,אקדמיה להכשרת טייסים,מיזם לחברה של טיסות מוזלות,הסכם סחר עם רוסיה.מפעל לשיפוץ ותיקון מטוסים,מפעל לחלקי חילוף,מיזמים בתחום האנרגיה(גז ,נפט,פחם,וגרעין)

  6. אוקראינה ורוסיה

    בעיקרון מה שקורה במזרח אוקראינה,מייצג משהוא כמו הרשות הפלסטינית.או היציאה של ישראל מעזה.אם זלנסקי החליט,שהוא עוסק רק בזה.הוא חוטא לתפקידו.
    גם ישראל ויתרה על שטח,וקרים זה לא קייב.
    אם אוקראינה רוצה שגז רוסי,יעבור בשטח אוקראינה.אז היא צריכה הסכם סחר עם רוסיה.רוסיה רוצה לבנות את צנרת הגז מחדש.כי התשתית הישנה פחות בטוחה,ופחות משתלמת.
    אפשר להניח שרוסיה גם מאוד רוצה לשתף פעולה עם אוקראינה,בכל הקשור לתעשיה אווירית ותעופה

  7. קזחסטן וישראל

    חוקרים וחברות ישראליות,יכולים לעבוד עם הממשל הקזחי בכל הקשור,לחקלאות מדברית.פתרונות השקייה,וחממות.אפשר לשתף מוסדות פיננסיים מרוסיה,מאירופה או מסין ואמריקה(לפי העדפתו של הממשל הקזחי)

  8. עיסקת צוללות בין רוסיה למצרים?

    נראה שרוסיה רוצה למכור צוללות למצרים .המנוע(מנוע הדיזיל,או תא דלק המימן)יבנה במצרים .
    בכל מקרה נראה שזה עוד לא מגובש

  9. על ישראל וסין

    לא כדאי לבנט להסתפק בשיחת זום עם שי ג'ינפינג.עדיף לו להפגש איתו לשיחה ב4 עניים.
    אשר לתוכנית הגרעין הישראלית(שצריכה ריענון דחוף).ישראל יכולה לבדוק יצרנים עם ניסיון ,וטכנולוגיה מקורית ובדוקה.אצל רוסיה או הודו

  10. ביבי הוכיח שהוא לא אדם ראוי,אפשר לומר שהוא בושה למדינה

    הזילזול של ביבי בנפתלי בנט,מוכיח שביבי הוא לא אדם ראוי.ומקומו של ביבי הוא לא בממסד הישראלי.
    ביבי לא אמור להיות ,טוקבקיסט, לא מפגין ,ולא אנכיסט(לפחות לא אמור להיות).
    הניתוק של ביבי מהמציאות זה כבר לא מצחיק,זו בושה!

  11. על קמפיין משבר הדיור של הליכוד

    כמה דירות ביבי בנה בדיור הציבורי?
    איך זה,שאהוד ברק בנה יותר דירות ביהודה ושמרון ,מביבי.
    כמה בתים ובנינים נבנו במזרח ירושלים בזמן שלטון ביבי?
    האם הליכוד תומך ברעיון של יאיר לפיד,בכל הקשור לדיור בר השגה?

  12. אל סלבדור ובייטקוין

    אל סלבדור,מן הסתם לחלק גדול מהאזרחים שם אין גישה לחשבון בנק.המדינה היתה צריכה לייסד בנק ממשלתי(בנק הדואר האל סלבדורי).ולדאוג שתהייה רגולציה,שתאפשר יותר חיבור למערכת הפיננסית.
    מה שנעשה באל סלבדור,מרגיש כאילו משהוא עושה על העניים שם סיבוב.
    קניתה ביטקוין,באותה מידה יכולת לקנות שעון רולקס(ביטוח נוסח לבנון).
    אם משקיעים,אז אפשר לשקול קרונה נורבגית,או פרנק שוויצרי.
    בגדול נראה שיואן סיני יחליף את הדולר בשנים הקרובות

  13. על המדיניות שתעשה לישראל שרות טוב מול רוסיה

    רוסיה,מדינה חזקה מאוד,מפחידה מאוד(מעצמת על).
    ישראל צריכה להתייחס בכבוד(אגב לכל מדינה,ולא רק לרוסיה).
    בעיקר מול רוסיה הגישה היא כבדהו וחשדהו.אומנם הקלישאה היא:"הדוב הרוסי",אבל ההגדרה היותר מדויקת היא:"הכריש הרוסי",כשהם מריחים דם…
    חשוב להיות מאוד עניני,מכבד ,וישר מול רוסיה.אבל
    חנפנות לא תעשה שרות טוב לישראל

  14. אף מנהיג אמריקאילא אשם ,בהתחזקות סין או רוסיה

    האמריקאים עסוקים בלי הפסקה בלחפש אשמים בהחלשותה של ארצות הברית(עובדה שיש לסין תוכנית חלל מדהימה,למרות שהאמריקאים ניתקו את סין מתוכנית החלל האמריקאית).
    סין היגיע למה שהגיע בזכות עצמה.
    ארצות הברית צריכה להבין מה באמת הבעיות שלה,ולהפסיק להתעלם מהמציאות

  15. שווה לרוסים שסוריה תשתמש ברובל סורי,ולא בלירה סורית(יש לזה איזה אפקט תדמיתי)

    בסוף זה עולם של מותגים.הרוסים צרכים לבקש מסוריה,לעבור מלירה סורית.לרובל סורי

  16. ג'ון בולטון טועה בענק

    הבחירה של פוטין בשותפות עם סין היא מהלך מבריק(ברית המועצות לא היתה ביחסים טובים עם סין,והאמריקאים חגגו על חשבונם).המעורבות של ארצות הברית בנעשה בוונצואלה,לא הועילה להם בכלום.
    ואין לארצות הברית כסף למלחמות באפגניסטן או במזרח התיכון.בוש הבן אולי מנע מיתון(התעשייה הצבאית עבדה כמו משוגעת).אבל עד היום הם משלמים על זה

  17. הדת כגורם מאחד או מפלג?רוסיה וצ'צ'ניה כמקרה בוחן

    צ'צ'ניה היא ישות מאוד חשובה בפדרציה הרוסית.
    הכנסיה הרוסית היתה יכולה להציע בניה של כנסיה בגרוזני לכבוד אחמד קדירוב(אדם חשוב בהסטוריה הרוסית והקווקזית).גם אם ההצעה תדחה,יש חשיבות להכרה,באיש ובפועלו.
    אגב הכנסיה הרוסית כשלה פעם נוספת,שלא תרגמה את כתבי הקודש והנצרות הרוסית לצ'צ'נית(שפה יחודית ונדירה).מן הסתם הנשיא פוטין הוא אדם מאוד עסוק.אבל הרוסים רואים בדתות השונות, גורם משפיע.וזה לא רק להפיץ את ההשפעה הסלבית בקווקז,גם לבודיהיזים וליהדות יש השפעה ברוסיה.אבל היהדות לא מספיק חשובה שם,כדי לתרגם את ההגות היהודית לצ'צ'נית

  18. על מנהרה רכבת בין סין לפקיסטן(מנהרה בתוך מנהרה=יקר מאוד)

    כדי להמריץ את הכלכלה של מערב סין.נשקלת האפשרות בסין,להתחבר למערכת הרכבות הפקיסטנית.
    חיבור כזה יאפשר גישה לנמלי האוקינוס ההודי(נמל גודר).מדובר במיזם מורכב.ואפשר שיבנו מנהרה בתוך מנהרה גדולה יותר.כי זה אזור מועד לרעידות אדמה.ולא רק פעילות ססמית,גם הרים תלולים.ואקלים לא צפוי

  19. הנטרליות של סין מדלק מאובנים עד 2060,דעה

    ראשית סין היא יצרן מוביל של מערכות של אנרגיה מתחדשת(טורבינות רוח,פנלים סולריים,ותשתית של סכרים הדרו אלקטריים).מובן שהיא צריכה להוביל את המגמה הירוקה/מתחדשת.ונטיעות היער המרשימות שלה הם חלק מהענין.כל ענין הרכב החשמלי(גם האכלת האגו של איילון מאסק זה חלק מהעניין).נועדה לשלוט בטכנולוגיות של סוללות מתקדמות(שיש להם יישומים בהרבה דברים חוץ מתחבורה).
    הרכב החשמלי לוקח חשמל נדרש מרשתות החשמל.
    אבל נניח לזה,מה צופן העתיד?
    אז לדעתי,מימן יהייה חלק חשוב בענף האנרגיה הסיני.
    פחם לא ישמש כמקור אנרגיה מרכזי,אבל ישאר חלק מהתעשיה(ביצור כימיקלים,דשנים,וכתוסף לחומרים כמו מלט).
    תחנות הכוח הסיניות יהיו רב דלקיות(כלומר הם יכלו בעת הצורך להשתמש גם בגז טבעי,בפחם או מימן ,לפי זמינות וצורך).
    המגמה היא:
    יצור חשמל ומימן בכורים אטומיים.
    איסוף של מתאן,ופחמן מהאויר(באמצעות אנרגיה מתחדשת),ושימוש בזה בענף האנרגיה והתעשייה הכללית.
    נטיעת יערות,כפיצוי על פליטת פחמן מעל התקן(חורף קר במיוחד דרש שריפת פחם,והמאזן יתייצב,כשפחמן יקובע ביערות חדשים).
    שימוש בסוגים חדשים של אנרגיה,כמו כורים גרעניים שעובדים על תוריום,"כורי מגדל"(נוטרונים מהירים),ושימוש בפסולת כמשאב.
    פיתוח נוסף של שימוש באנרגית השמש,כמו תחנות כוח תרמו סולריות,ופנלים סולריים שנמצאים בחלל(ו"משדרים",אנרגיה לתחנות כוח בסין.אולי דרך גלי מקרו).
    אבל אולי הכי חשוב,נשמר לסוף-איחסון אנרגיה:
    בדחיסת אוויר(אוויר דחוס מיצר חום).
    בהנזלת אוויר(האפקט של נוזל שהופך לגז אוצר הרבה אנרגיה).
    בחום(תחנות כוח תרמו סולריות עושות את זה מצוין,גם בסין).
    באנרגיה שאובה(זה מאפשר להכניס לרשת החשמל הרבה אנרגיה מאוד מהר)באמריקה וצרפת סכרים מהסוג הזה פועלים הרבה שנים(אגב גם בישראל התחילו להשתמש בזה,בגילבוע).
    ושיטות נוספות,כמו מנופים ומנהרות.כשמשקל מועלה לגובה,בעודף אנרגיה.וכשהוא יורד הוא מיצר חשמל

  20. על ארצות הברית

    אפשר לומר שרוסיה וסין יכולות להפעיל לובי באמריקה,במטרה ליצור סנקציות על רוסיה וסין.
    כי כשהקפטליזים והסחר החופשי מקבל מכה ברוסיה או סין.המדינה צריכה להכנס ולהשקיע,בהטבות רגולטוריות ופיננסיות(צמיחת הטכנולוגיה הסינית,או פריחת החקלאות הרוסית כדוגמה).
    בניגוד לנאמר בעידן טרמפ,ארצות הברית היא יצרן ותעשיין מוביל(יצור מטוסים,ונשק,מזון,ואפילו ביגוד).מה שכן,תעשיות מזהמות עברו למדינות אחרות(יסודות נדירים כדוגמה).
    מה יקרה אם לארצות הברית יהיו יחסים סבירים עם רוסיה וסין?
    אם הם יתמקדו במחקר ופיתוח,ולא ביצור מערכות נשק מיושנות?
    אם תהייה חשיבה לעומק איך להוציא אנשים מעוני למעמד הבניים?
    אם תהייה חשיבה של הממשל(כלל מחקר),איך להגיע ליותר תוצאות עם פחות כסף?
    מן הסתם העם בארצות הברית ירוויח.
    אבל הם עסוקים במלחמות,מזימות,ולחשוב איך להוציא כמה שיותר כסף מהאנשים הכי חלשים

  21. על הקורונה/קובד 19

    מן הסתם היה עדיף לעבוד עם כמה סוגי חיסונים(ולא רק עם טכנולוגיה 1 של חברה 1 או 2).אז כן יש מקום לחיסכון ישראלי(וחבל שאין מפעל לחיסונים בישראל).וכן גם לחיסון הרוסי(חיסון יעיל ובטוח).
    מן הסתם יש אלפי וריאציות של סרס/קורונה.וגם מוטציות לרוב(אחרי הכל זה לא וירוס מאוד קטלני,ויש לו "מערכת יחסים" עם הפונדקאי-האדם).
    אין טעם בסגרים,וממש אין טעם להקשיב לפוליטקאים כמו שרון אלרואי פרייס.
    אז מה כן?להשתמש ביותר סוגי חיסונים,וממש לקדם דחוף שימוש בתרופות אנטי וירליות(ממה שקיים,ולפתח חדשות בדחיפות)

  22. סלידתה של סין מהפופ הקוראני

    להקת בנים קוראנית היא עסק.נערות צעירות הם עיקר קהל היעד(הם רוכשות מוצרים קשורים,הם חובבות אופנה.ובמקרה שיש בנים שאוהבים להקת בנים קוראנית,זה יכול להיות אפילו יותר מוקצן).
    סוג האומנים שם הם "חצי גברים",המחשבה שנשים צעירות יפחדו מ"גבר גבר".ולכן זה סוג של מראה "יותר ידידותי".כל" חגיגת הצרכנות "הזו,יכולה להיות ענין טראומטי להורים קשיי יום לבת יחידה.
    וזו סיבה מספיק טובה מבחינת סין לצנזר את זה

  23. איך ביבי ממשיך לנצל את מנסור עבאס

    עבאס יכול לדרוש מילגות לסטודנטים בדויים.תוכנית לקידום החקלאים הבדויים.
    תקנים,תוכניות מתאר.
    מדוע הוא נדבק למה שביבי אמר לו? הרי מה שהוא מבקש יותר מיטיב עם החרדים.ופחות עם דוברי הערבית בישראל

  24. הרגולציה של ממשלת ארצות הברית על פייסבוק?

    פייסבוק מעונינת להשיק מטבע דיגיטלי/קריפטולוגי.נראה שהממשל האמריקאי,יגביל את גובה ההעמלה (שהוא יחיב את פייסבוק לגבות).וידרוש שחצי ממנה יגיע לממשלת ארצות הברית

  25. הגישה הישראלית מול הגישה האירנית

    המסר הישראלי הוא מורכב,מדברים על טרור,ביטחון,נשק גרעיני.
    המסר הוא על סכנה(מעט מוזר שישראל היא מדינה מאוד חזקה,אבל גם מאוד חסרת ביטחון).
    המסר האירני הוא פשטני,הדיבור הוא על "המערב הקולונליסטי"(מה היא הפעילות האירנית במזרח התיכון אם לא קולוניאליזם?).
    "ישראל כגורם זר לאזור,מזוייף"(אם השלטון באירן לא היה גורם זר ומזוייף,אז הוא לא היה רב עם כל העולם).
    יש בגישה האירנית ,מין האדישות("הכלבים נובחים,והשיירה עוברת").
    מכאן יוצא,שכל השחקנים ימשיכו בשלהם

  26. הקולנוע ככלי דיפלומטי

    1,מבט אירוני על יחסי ארצות הברית וישראל.דרך עיניו של חייזר שנחת בירושלים.
    2,הפקה רוסית על חייה של מליסנדה בלבנט הצלבני(והקמת כנסיית הקבר).
    3,הפקה צרפתית על ראשית תעשיית היין בישראל.ועל הברון רוטשילד.
    4,קומדיה בריטית על המתרחש בבסיס צבאי בישראל.בזמן המנדט הבריטי.
    5,קומדיה סינית .על סיני שנקלע לישראל בגלל טיסת המשך שבוטלה.
    6,קומדיות ספורט ברזילאית.על משחק כדורגל בישראל.
    7,קומדיה קנדית על יזם קנדי שמנסה לפתוח פיצה מייפל באילת.
    8,דרמה אוסטרלית על תרגיל של צבא אוסטרליה בנגב.שמשתבש באופן דרמטי
    9,הפקה יפנית על סיפור אהבה בין מומחית לאוכל יפני וישראלי.
    10,קומדיה ניגרית.יוצר סרטים מצליח בניגריה.נתקל בקשיים בהפקה שהוא מנסה לעשות בישראל.
    11,"הודו באירוויזיון",קומדיה הודית.על אומן הודי שמחליט להשתתף בהקדם אירובזיון הישראלי.
    12,"מסע למאדים"דרמה של איחוד האמירויות וישראל.על טיסה למאדים,ומערכות היחסים הדרמטיות שנוצרו בדרך.
    13,סרט טבע על גורים של חיות הבר בטבע הישראלי.אל מול הטבע בדרום אפריקה

  27. סין תייסד בנק חדש לפיתוח אפריקה?

    עיקר הצמיחה במאה ה21 תהייה באפריקה.
    יש סיכוי שסין תצא ביוזמה ביחד עם מדינות אפריקה לקידום התשתית באפריקה.
    פרויקטים כמו מסילת רכבת מאדיס אבבה לניירובי.ורכבת בנגי(מרכז אפריקה)לפורט סודן או דואלה(בקמרון)

  28. אמריקה מדברת על האיום הסיני או הרוסי.אבל מאבדת אמינות

    בסדר יש עוד מדינות חזקות חוץ מארצות הברית.הקשב והסבלנות לדברי האימה האמריקאים נגמרים.
    בפועל בכל העולם יש בעיות לרוב,אין למדינות סבלנות לבעיות של ארצות הברית.
    נניח שרוסיה תחליט לבנות נמל/בסיס צבאי במערב אפריקה(קייפ ורדה לדוגמה).בגלל שזה רחוק ויקר(המדינה המארחת רוצה תשלום והשקעות).הם יכולים לשתף פעולה עם סין(כמו בתחנת החלל הבן לאומית,או מוצבי המחקר בקוטב הדרומי).
    אפשר שאפילו הם יצליחו להגיע יותר קרוב לארצות הברית(הקרביים או דרום אמריקה).אולי היתרון הגדול יותר של יוזמה כזו,זה לא רק האיום על ארצות הברית.זה חיזוק הקשרים בין סין לרוסיה.
    אבל אפשר שהם יעבדו עם כמה מדינות(אולי גם סין וגם הודו).או אולי עם חלק ממדינות ברית המועצות לשעבר(אזרבייג'אן וארמניה,ביחד עם רוסיה ובלרוס.בבסיס משותף)

  29. התת מודע של ביבי זועק:"תחקרו אותי בפרשת הצוללות"

    שהליכוד מעליב חברי קואליציה,"כבוגדים".עולה השאלה מה היא בגידה? האם התנהלות נתניהו בפרשת הצוללות היא בגידה?
    האם הקמפיין(המאוד לא סביר כלפי גנץ או כחלון) זו בגידה?

  30. על המעורבות של ארצות הברית בים השחור

    כדאי לחיל ההנדסה האמריקאי לבנות תעלה עוקפת טורקיה בים השחור.
    התוואי יעבור בבולגריה ויוון.המימון יעשה בעזרת המוסדות הפיננסיים של האיחוד האירופאי.או מדינות מערב אירופה

  31. על אוקראינה

    אם ארצות הברית תבנה בסיס צבאי באוקראינה.אז הוא יסבול ממזל רע,תאונות טרגדיות,ותקלות.
    אגב אם הם מוכנים לבסיס אמריקאי באוקראינה.מה מפריע להם בסיס רוסי באוקראינה?(מה שגם ישתלם כלכלית לאוקראינה).
    "אם כבר אכלת בשר וחלב,לאכול חזיר זו הבעיה"?…
    אולי אם התרבות האוקראינית לא מסוגלת להכיל את רוסיה,אולי אין דבר כזה תרבות אוקראינית

  32. לא מאמין לתקשורת בכל הקשור לקורונה

    אם החיסון היה יעיל,אז לא היה צריך מנה 3 ואפילו 4.
    אירגון הבריאות העולמי אישר את החיסון הסיני,ואין סיבה שלא לאשר את החיסון הרוסי(הסיבה להתנגדות לחיסכון הרוסי היא פוליטית וכלכלית).ככל עדיף היה שכמה שיותר סוגים של חיסונים היו בשימוש בישראל(כדי להתמודד עם,וריאציות שונות של קורונה).
    בסוף מי שמפחד מקורונה הלך להתחסן.וכל בן אדם אחראי על הגוף שלו(בטח שלא המדינה,המציקה/ארורה הזו).
    משרד הבריאות לא מוכן להודות בכשלונות(במקרה הטוב).או משקר במקרה הרע

  33. יש דברים שאני בחיים לא יבין ברוסיה

    כל חברה צריכה עקרונות יסוד מוסריים:
    1,רצח זה פשע חמור.וצריל להגן על הציבור מרוצחים.
    2,אונס זה פשע חמור.וצריך להגן על הציבור מאנסים.
    3,אסור לתת יד לגניבה,וצריך להעניש גנבים.
    מדוע ברוסיה סבורים שהמדינה צריכה להרחיב את סמכותה,וצריכה להגיד להורים איך לחנך את הילדים.(אגב גם בישראל אני לא מבין מדוע המדינה מתערבת .בענין הנישואים).
    נניח שילד גדל עם זוג אבות הומואים,וכשהוא גדל הוא החליט שהמודל הזה לא מתאים לו.והוא יבנה תא משפחתי מסורתי ושמרני.(כמו שיש חוזרים בתשובה,יש חוזרים בשאלה.אנשים משנים הרגלים,דתות ,מין ,דעות פוליטיות ועוד)

  34. על התפיסה של רוסיה את המדינות הבלטיות

    מבחינת רוסיה נראה שהאזור הבלטי הוא יחידה גיאוגרפית אחת.נראה שהם תופסים אותם כעם בפני עצמו(אסטוניה,לטביה,וליטא).הם לא מחשיבים אותם כגרמנים,פולנים,או סקנדינבים.
    נראה שהם היו מעדיפים שהם יצטרפו לכנסיה הרוסית,וידברו רוסית.
    אבל כפי שנראה בנתיים,כל האיחוד האירופאי הופך ליחידה אחת ענקית.שבהמשך יהפוך לעם אחד

  35. על הכלכלה הסינית ופחם

    לדעתי,הם ייסדו חברה/מונופול ממשלתי(זה יכול להיות גם בפורמט של בנק או בורסה).שתפקידו יהיה לאגור פחם שמחירי הפחם זולים.ולשחרר אותו לשוק (במחיר מתקבל על הדעת),כשהמחירי הפחם גבוהים.
    בקיצור ענין הפחם זה לא מה שישבור את סין

  36. על יחסי סין וארצות הברית

    בקרוב יש אולמפיאדת חורף בסין.אם היחסים עם סין חשובים לארצות הברית.אז ביידן צריך להיות בטקס הפתיחה של האולימפיאדה.למרות ששי ג'ינפינג ,יעדיף לפגוש את פוטין במקום.עדין שי יעריך את זה שנשיא ארצות הברית כיבד את סין.
    אגב זה יהיה מצוין מבחינת ישראל עם בנט,יגיע לפתיחת האולימפיאדה.וידבר באופן אישי עם שי ג'ינפינג

  37. ישראל היא מדינה רקובה

    אם ילדים בוחרים להתחפש בפורים לדמויות" ממשחקי הדיונון".זה אומר שהמציאות האכזרית הזו מאוד חביבה על אנשים בישראל.
    אתה בתחתית,אזי ביטוח לאומי יחיב אותך בתשלומים.
    לא טוב לך אז תתאבד,"תעשה מפגן"(שרוף את עצמך,קפוץ מכדור פורח על כביש)..
    "תלחם על שלך",אומרים לישראלים.אתה לא מסוגל להילחם?
    אז בו נמחץ אותך.
    "חפש את ההטבות,תתמקח,אתה עובד אצל המדינה".
    להיות עצוב בישראל "זה לא יהודי,לא פטריוטי".וואלה באמת בישראל "כולם מאושרים,אפילו ירון לונדון".
    איך לבדוק אושר?
    כמה מתאבדים בישראל?
    כמה צורכים תרופות פסיכיאטריות ?

  38. על יחסי ישראל וטורקיה

    כדאי לנסות לקדם את שיתוף הפעולה עם טורקיה.אם בנט לא רוצה לנסוע(ואני מבין אותו).אולי גנץ יסע.
    אגב חוץ מענייני ביטחון,יש את עניני הכלכלה איתם

  39. גול עצמי למשרד החוץ האמריקאי

    מה בעצם משרד החוץ האמריקאי אומר לנו ?שממשל ביידן לא מתפקד? ישראל אמרה ,שאלו אירגונים פלסטינים שעוסקים בטרור.
    אם אתם מעדיפים את הפלסטינים זו זכותכם(שיהיה לכם בהצלחה,למרות שלא צפויה להם שם הצלחה).גם כך וגם כך הם יוצאים מטומטמים(או שישראל לא מעריכה אותם ולא עידכנה,או שהם פשוט לא יודעים לעבוד)

  40. על משרד החוץ האמריקאי

    כל הצהרה אמריקאית ,בנוגע לישראל צריכה להיות מתואמת עם ישראל.
    היחס לישראל במושבה אמריקאית,או "ארצות הברית מנהלת את יחסי החוץ של ישראל",יגרום להשפלות לארצות הברית.
    כי בניגוד למה שחושבים בארצות הברית.ישראל היא מדינה עצמאית

  41. ישראל חייבת לפרק את "ביטוח לאומי"

    ישראל חייבת קרן פנסיה ממלכתית.
    וקרן למקרה חרום(תאונה,מחלה,נכות).
    "ביטוח לאומי",הוקם כדי לממן פרויקטים כמו המוביל הארצי.ולא לדאוג לאזרחי ישראל,כי ישראל היא מדינה ארורה .שמתעללת באזרחיה,עובדי ביטוח לאומי.צרכים לבוא בטענות לביבי שהפך את המוסד הזה לכלי להציק לאזרחי ישראל.(למרות שהם כנראה יעברו לעבוד בקרן הפנסיה וקרן החרום הממלכתיות)

  42. הקהילה היהודית בחו"ל והקשר לישראל

    בגדול הקהילות היהודיות בחו"ל לא משפיעות כל כך.עיקר עיסוקם הוא בענינים מקומיים,אגב גם לקדם את המדינה שלהם בישראל הם לא עושים.
    אין לי טענות אלהם,יש להם את החיים שלהם.וישראל לא צריכה להיות עול על גבם.
    אבל אפשר לקדם עניני כלכלה,לדוגמה:
    בצפון מזרח רוסיה(יקוטיה),יש בקר עם בשר איכותי מאוד.שמזכיר את הווגיו היפני,אבל ברוסיה הפרות אוכלות עשב.אולי אפשר למכור בשר כשר משם.
    באוסטרליה מגדלים כל מני פירות ותבלינים יחודיים לאוסטרליה.ששווה להכיר אותם לציבור בישראל.
    בקנדה יש פירות יער מיוחדים,גם בברזיל

  43. הציר הסעודי אירני אמריקאי

    כרגיל הסמרטוטים מסעודיה נכנעו לאיראנים ,"אכשיו הם חברים".ארצות הברית דילגה על כולם ורוצה להיות חברה של סעודיה ואירן.אז גם כך אף אחד לא סומך על השני "בברית"הזו.
    הרבה מדינות צריכות לעדות חושבים,סביב הפעילות האמריקאית במזרח התיכון. ובכל מקרה,כל אחד דואג רק לעצמו

  44. דווקא מתאים לי שהאמריקאים הולכים עם הפלסטינים

    ארצות הברית שוקעת,ויש לה שתי חברות חדשות (אירן וסעודיה).שגם הם שוקעות(ביחד הם ירדו למצולות,טוב לא ממש אבל טוב לא יצא לאף אחד מהצדדים).אז לא בטוח שלשמר את המלחמה בסוריה על אש קטנה ,יועיל למשהוא(כי אש יותר חזקה יכולה להיות בסעודיה או אירן).אני כבר אין כוח לכל החדשות,בכל מקרה אי אפשר להאמין לביידן או לשר החוץ שלו(אגב האמריקאים יכולים לקחת בחזרה את יוסי בילין וביבי,הם ישמחו לחזור לאמריקה.ובישראל לא ירגישו בחסרונם)

  45. אם ארצות הברית עברה לצד הפלסטיני,עדיף לישראל לעבור לצד הסיני

    לדעתי ארצות הברית צריכה שר חוץ אמיתי.ולא נודניק צדקן

  46. על ערוץ 13

    לדעתי חטיבת החדשות צריכה לעשות מחקר עומק על מה שמטריד את החברה הישראלית(סקרים זה המינימום).
    צריך ליצור הבחנה בין תוכן שיווקי(אני מכניס לחצים פוליטיים,וקידום תוכן אחר של הערוץ לקטגוריה הזו).לבין עבודה עיתונאית,ואומנות ובידור נטו.
    כי תוכן שיווקי הוא בהגדרה תוכן פחות טוב(כי יש ענין שיווקי,שצריך לדחוף.ולא עיתונות או יצירה).
    צריך להבהיר לבעלי המנייות ,שצריך לא לעבור מינון מסוים,של תוכן לא עניני(זה גם יעלה את ערך הערוץ).
    לא די ברכישת" פורמטים מנצחים" מח"ול.(דוגמת הראליטי).הערוץ צריך ליצור תוכן משל עצמו,ושהוא יהיה מספיק טוב כדי למכור וליצא.
    לשקול כניסה לפלטפורמות חדשות דוגמת Rumble.
    ולסיכום,בלבטניק אישר לביבי לנהל מתחת לשולחן את ערוץ 13.הוא עושה עבודה עלובה!

  47. על פוטין

    אני לא נביא,אבל זו דעתי.
    ראשית מדובר באחד המנהיגים הכי חשובים ומשפיעים בהיסטוריה הרוסית.
    הוא יהיה עוד הרבה שנים בפוליטיקה הרוסית,אבל הוא יפרוש כשיהיה יותר מבוגר.
    בהחלט יכול להיות שכמו ויליאם שטנר,או הסרט שהרוסים צילמו בחלל,גם פוטין יטוס לחלל.
    אפשר לומר,שהנהגתו השאירה רוסיה יותר עשירה,יותר שמחה,ויותר יציבה.
    כשפוטין יגיע לגיל 100,אפשר לומר שהנכדים והנינים שלו די יפתיעו אותו.או בליברליות שלהם או בשמרנות שלהם.
    אם אחד מהם לא ירצה לחיות ברוסיה,פוטין יעלב.
    אם פוטין של העתיד יפגוש את פוטין המאוד צעיר של לנינגרד של המאה ה20.נראה שהוא יגיד לו:"תראה אלו הולכים להיות חיים מפתיעים ומוזרים"

  48. המאה ה21 ,המאה של סין

    מדינות בעולם הולכות לאמץ את המודל הסיני.מקומות זנוחים כמו ניגריה(ואפריקה בככל).מדינות כמו האיטי,גם אפגניסטן וחלק מדרום אמריקה.
    סין תציע עזרה,סין ממש תעזור להם.
    המאה הבאה,העולם יראה אחרת.אפשר לומר שכבר לא יהיו מדינות עניות בעולם

  49. מנדלבליט צריך לבדוק מה קורה" בביטוח לאומי"

    אני באופן אישי בחיים לא יפנה אלהם,הם רימו אותי.הם מתנהלים כמו אירגון פשיעה.ומבחינתי לפנות ל"ביטוח לואומי",זה כאילו יגידו לנאנסת לפנות לאנס שלה.
    שום דבר טוב לא יצא לך מהם,רק יותר עמוק הם יקברו אותך.אני אין לי עסק,בזמן הקורונה לא עבדתי.אבל מבחינתם אני עבד.ודרוש לתשלום של "מס גולגולת".
    "יופי בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון",לא צריך זכויות אדם.
    שיבדקו למה הפקידות שם מנצלת את כוחה לרעה?!
    באופן ספציפי מה קורה באזור הצפון המתפורר(עדין אני זוכר את רני רהב,שהציע להפוך את צפון הארץ למחנה לפליטים מאפריקה).
    וגם שיבדוק עם גורמים פוליטיים מנצלים את "ביטוח לאומי",ככלי לנקמה

  50. האם יש טעם בחיסון לקורונה?

    לכאורה אין בעיה רוב הציבור התחסן לקורונה,בחיסונים "מצוינים" מאמריקה.מה הבעיה שיבואו תיירים מח"ול או שישראלים יסעו לחו"ל?
    אז זהו שהחיסונים היקרים האלו לא שווים הרבה(נראה שגם מנה 4 לא תועיל).
    ומי שלא התחסן?זה גם כך לא משנה לחברה והמדינה הישראלית."הם לא בני אדם,דמם מותר,אפשר לרושש אותם,ויאללה לכלבים"

  51. על מערכת הבריאות הרוסית,הערכה לגבי הצפוי

    נראה שפוטין ידרוש מראש הממשלה שלו תוכנית מקיפה לשיקום מערכת הבריאות הרוסית(תקנים לצוות לרופאים ואחיות.ציוד ובינוי,וגם תרופות). מן הסתם אי אפשר להמציא תקציב כזה מהיום למחר.
    משרד האוצר הרוסי,ידרוש לבנות תוכנית רב שנתית.וגם לשריין תקציבים עתידיים(אולי דרך תוכניות מימון/חיסכון יעודיות).למקרה שבעתיד הכנסות המדינה יהיו נמוכות.והדרישות התקציביות יהיו גבוהות.
    אפשר להניח שבאופן איטי אבל עיקבי.מערכת הבריאות הרוסית תשתפר.
    ניתן להניח שבתוך עשור וחצי,המצב של מערכות הבריאות ברוסיה.יהיו דומות למה שיש בגרמניה ובסקנדינביה

  52. על מיתוג מערוץ 13 ועד סמרטפון רוסי

    אוקי אז 13..הערוץ :האמיתי ,העניני."אתה רוצה את האמת,אז ערוץ 13".
    "אתה כבר לא ילד"בר מצווה כאילו".אם נמאס לך לשמוע כמה" יונית לוי מודאגת ועצובה",בוא לראות חדשות ולא טלנובלה.
    ראשית במינימום סמארטפון רוסי צריך להיות קרוב למתחרים אחרים.
    צריך להיות לו יתרון מסויים,תלגרם זה מוצר שמתיימר לשמור על דיסקרטיות.
    קלשניקוב אמין מאוד/אמיד מאוד.
    או הצעה למשהוא "אולגרכי,מפואר".אולי נוסטלגי.
    חייבת להיות תמורה למחיר+הפתעה לטובה שהקונה לא ציפה לה(עוד מטען,עוד גג'אט,אולי איזה מגן למכשיר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.